معاون سازندگی بسیج دانشجویی درباره علت تعلیق اردوهای جهادی دانشجویی در ایام نوروز توضیح داد.

علت تعلیق اردو‌های جهادی دانشجویی در ایام نوروزصادقی مفرد معاون سازندگی بسیج دانشجویی در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علت تعلیق اردو‌های جهادی دانشجویی طی روزهای اخیر اظهار کرد: با توجه به حادثه‌ای که طی روزهای اخیر برای یکی از گروه‌های جهادی دانشجویی در منطقه الیگودرز استان لرستان اتفاق افتاد و آن‌ها در محاصره آب قرار گرفتند؛ به سختی توانستیم آن‌ها را به مناطق امن برسانیم و خوشبختانه خسارت جانی و مالی درپی نداشت؛ بنا بر این شرایط  اردو‌های جهادی در استان‌هایی که در شرف شروع بارش‌های سیل‌آسا هستند، برای حفظ امنیت جان دانشجویان به زمان دیگری موکول شده است.

وی افزود: استان‌های کشور را با توجه به درصد احتمال وقوع سیل تقسیم بندی کرده‌ایم بر این اساس گروه‌های جهادی می‌توانند با شرایط خاص، تعداد نفرات کم و متخصص در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و مددکاری با هماهنگی سازمان‌های سازندگی استان‌های خود به مناطق سیل زده اعزام شود.

معاون سازندگی بسیج دانشجویی بیان کرد: گروه‌های جهادی که قصد سفر و خدمت رسانی در شهر‌های آسیب دیده را دارند بعد از خارج شدن از شرایط اضطرار به این استان‌ها سفر کنند و این گروه ها باید توجه داشته باشند که استان‌ها امکان میزبانی از آن‌ها را ندارد. زیرا تمام امکانات برای پشتیبانی و نجات مردم متمرکز شده است.

شرط اعزام گروه های جهادی به مناطق سیل زده

صادقی مفرد اظهار کرد: صرفاً گروه‌های جهادی به مناطق اعزام می‌شوند که هزینه‌ای برای استان ایجاد نکرده و توانایی فراهم کردن تمام امکانات برای خدمت رسانی را هم داشته باشند همچنین افراد باید از تجربه کافی برای فعالیت درچنین مناطقی برخوردار باشند.

معاون سازندگی بسیج دانشجویی تصریح کرد: استان‌ها امکان پذیرایی از گروه‌های جهادی بزرگ را نداشته و باید گروه‌های جهادی کوچک، شامل افراد متخصص در زمینه‌های کاربردی برای آن مناطق باشند.

صادقی مفرد درباره گروه‌های جهادی دانشجویی حاضر در استان‌های سیل‌زده توضیح داد: تعداد گروه‌های اعزامی در سه استان شمالی کشور، مازندران، گلستان، استان شمالی نزدیک به ۲۰۰ نفر هستند.

معاون سازندگی بسیج دانشجویی تصریح کرد: گروه‌های جهادی دیگر مناطق بعد از پایان یافتن شرایط بحرانی و برآورد آسیب‌های وارده، برحسب نیازسنجی مناطق و مردم ساکن اعزام خواهند شد همچنان که بعضی از گروه‌های‌جهادی کارخود را از استان فارس شروع کردند؛  بعد از مهار کردن آب در مناطق سیلابی شیراز ۲۴۰ خانه را مرمت کرده و ۱۹ هزار نفر از مسافرین را اسکان داده و همچنان در حال خدمت رسانی به مردم این مناطق هستند.

صادقی مفرد  با اشاره به اینکه نیاز مناطق سیل زده  اکنون به گروه‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی مسلط به حوزه مددکاری است، اظهارکرد:  به دلیل اینکه در عید نوروز قرار داریم، کودکان و خانواده‌ها شرایط روحی مناسبی را نداشته و می‌توانیم با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مناسب از آلام آنان کم کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار