۱۳ هزار خانوار فرهنگی و غیر فرهنگی در مدارس استان اسکان یافته و از خدمات ستاد اسکان آموزش و پرورش بهره‌مند شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  واقعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی چهارشنبه شب در بازدید از پایگاه‌های اسکان آموزش و پرورش در دو شهرستان سربیشه و خوسف، گفت : تا کنون ۹۳ هزار و ۴۰۰ نفر روز در مدارس و پایگاه‌های اسکان آموزش و پرورش ساماندهی شده اند.

وی با اشاره به اسکان بیش از ۳۰۰ میهمان نوروزی در ۱۰ کلاس دو شهر خوسف و سربیشه افزود: این دو شهر به ویژه شهر خوسف با توجه به نزدیکی به مرکز استان میهمانان کمتری را پذیرش کرده اند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از شهرستان‌های خوسف و سربیشه به عنوان شهرستان‌هایی با جاذبه‌های گردشگری، سیاحتی و زیارتی یاد کرد که جزئی از تاریخ کهن خراسان جنوبی به شمار می‌روند.

واقعی اضافه کرد: بافت قدیم خوسف با مساحتی در حدود ۲۰ هکتار تعداد زیادی بنا‌های باارزش تاریخی و فرهنگی را در خود جای داده است. مساجد، آب انبارها، مدرسه، قلعه، خانه‌های علوی و مالکی و آرامگاه ابن حسام از جمله این بنا‌های ارزشمند هستند.

رئیس ستاد اسکان نوروزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که بافت قدیمی شهر خوسف با آثار تاریخی فراوان ویژگی بارز دیار گل‌های نرگس است، ادامه داد: این بافت به لحاظ موقعیت طبیعی و واقع شدن بر روی هسته مقاوم از زمین لرزه در امان مانده لذا یکی از سالم‌ترین بافت‌های تاریخی در منطقه به شمار می‌رود.

واقعی ، با اشاره به جاذبه‌های گردشگری شهرستان سربیشه نیز افزود: روستا‌های چنشت، شواکند و چشمه آب ترش سربیشه از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهرستان به شمار می‌رود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به بیش از ۱۶ جاذبه گردشگری در شهرستان سربیشه یاد آور شد:غار چنشت، قلعه تاریخی اسفزار، روستا‌های ماخونیک، لانو و نازدشت از دیگر اماکن و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان هستند.

انتهای پیام/ک

جاذبه های گردشگری در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.