به بیش از ۸۲ هزار نفر مراجعه کننده به مراکز درمانی فارس از روز‌های بیست و هشتم اسفند ۹۷ تا پایان ۷ فروردین امسال خدمات رسانی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالخالق کشاورزی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: خدمات درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ایام تعطیلات نوروز، مانند گذشته، اما با حساسیت ویژه با توجه به افزایش شمار مراجعان، انجام می‌شود.

در تعطیلات پایان سال و نوروز، همه مراکز اورژانس بیمارستانی و پیش بیمارستانی، اتاق‌های عمل، بخش‌های مراقبت ویژه، بخش‌های دیالیز و دیگر بخش ها، به صورت شبانه روزی فعال است و به میهمانان نوروزی خدمات رسانی می‌شود.

وی بیان کرد: از ۲۸ اسفند سال گذشته تا هفتم فروردین سال جاری، تعداد ۸۲ هزار و ۹۴۲ مورد به اتفاقات بیمارستان‌ها مراجعه کردند که از این تعداد، ۱۴ هزار و ۴۲ مورد در بیمارستان‌ها بستری شده اند که تا کنون، ۲ هزار و ۴۱۵ عمل جراحی، هزار و ۵۵ مورد بیمار تنفسی، هزار و ۷۵۳ مورد بیمار گوارشی و هزار و ۲۸۲ مورد از مصدومان حوادث ترافیکی در مراکز درمانی بستری شده اند.


۲۴ ساعته بودن خدمات مرکز پایش مراقبت‌های درمانی فارس (MCMC)

کشاورزی با اشاره به ۲۴ ساعته بودن خدمات مرکز پایش مراقبت‌های درمانی فارس (MCMC) گفت: این مرکز در روز‌های بیست و هشتم اسفند ۹۷ تا پایان هفتم فروردین سال جاری، پاسخگوی ۱۸ هزار و ۳۶۳ مورد تماس تلفنی بوده است.

وی با بیان اینکه مرکز پایش مراقبت‌های درمانی (MCMC)، مسائل مربوط به سلامت مردم، شرایط تجهیزات پزشکی، دارو‌های موردنیاز، سلامت مادران باردار پرخطر، کودکان پرخطر و موارد بیماری‌های واگیر را پایش می‌کند، افزود: موارد مرتبط از سراسر استان به این مرکز منعکس شده و مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

تعداد ۱۶۴ بازدید نظارتی از ۲۸ اسفند ۹۷ تا پایان ۷ فروردین ۹۸

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: در همین بازه زمانی، کارشناسان این معاونت، ۱۶۴ مورد بازدید از مراکز درمانی دولتی و خصوصی، درمانگاه ها، مراکز دندانپزشکی و مراکز ترک اعتیاد سوء مصرف مواد مخدر داشته اند.

کشاورزی با تاکید بر اینکه موضوع مادر باردار پرخطر، یکی از دغدغه‌های اصلی این معاونت است، اضافه کرد: از ۲۸ اسفند ۹۷ تا پایان ۷ فروردین ۹۸، ۶۶۴ مورد مادر پرخطر و ۶۶ مورد کودک پرخطر گزارش شده که با جدیت تمام، در حال پیگیری مراحل درمان آن‌ها هستیم.

او از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه مشکل در روند ارائه خدمات درمانی، موضوع را برای پیگیری با کارشناسان سامانه تلفنی ۱۸۱۹ که به صورت شبانه روزی پاسخگو هستند، در میان بگذارند.

انتهای پیام/چ

خدمات رسانی به مراجعه کنندگان مراکز درمانی فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار