نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا گفت: واشنگتن به زودی به حضور نظامیان روسیه در ونزوئلا پاسخ خواهد داد.

الیوت آبرامز:روسیه بهای استقرار نظامیان خود در ونزوئلا را می‌پردازدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا، امروز (جمعه) اعلام کرد مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور به زودی به اقدام هفته گذشته روسیه برای استقرار هواپیما‌های نظامی خود در ونزوئلا پاسخ خواهد داد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا گفت: ما گزینه‌های بسیار خوبی از موارد مختلف داریم که می‌تواند در خصوص روابط آمریکا و روسیه انجام گیرد. موارد بسیاری در این فهرست وجود دارد؛ بنابراین روس‌ها بهای این اقدم (استقرار نظامیان خود در ونزوئلا) را خواهند پرداخت.

همزمان جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز امروز در بیانیه‌ای به کشور‌های خارجی برای استقرار نیرو‌های نظامی خود در ونزوئلا یا دیگر مناطق آمریکای لاتین هشدار داد و تاکید کرد آمریکا چنین اقداماتی را تهدید مستقیم برای صلح جهانی و امنیت منطقه می‌داند. بولتون همچنین نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا را به تلاش برای باقی ماندن در قدرت با کمک نیرو‌های نظامی روسیه متهم کرد.

پیش‌تر نیز کاخ سفید ورود هواپیما‌های نظامی روسیه به کاراکاس را مورد انتقاد قرار داده بود. در همین راستا مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا از این اقدام به عنوان تحریکات ناخوشایند یاد کرد. همچنین دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از روسیه خواست نیرو‌های نظامی خود را از ونزوئلا خارج کند.

هفته گذشته خوزه رافائل توریلبا پرز، وابسته نظامی کاراکاس در مسکو، اعلام کرد تیم نظامی روسیه وارد پایتخت ونزوئلا شده است، اما در عملیات نظامی شرکت نخواهند کرد. 

همچنین، هفته گذشته دو هواپیمای روسیه که حامل یکصد نیروی نظامی این کشور بودند، خارج از کاراکاس فرود آمدند. وابسته نظامی کاراکاس در مسکو اعلام کرد حضور نیرو‌های نظامی روسیه در ونزوئلا مرتبط با همکاری‌های نظامی-فنی است. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد روسیه تعادل قدرت در منطقه را تغییر نمی‌دهد و برخلاف شهروندان (مقام های) واشنگتن، هیچ کس را را تهدید نمی‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ونزوئلا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار