براری گفت: سازمان فضایی بصورت شبانه روزی پایش مناطق سیل زده را انجام می‌دهد و اطلاعات لازم را برای مسئولان ستاد بحران می‌فرستند.

براری /سیل گلستانمرتضی براری رئیس سازمان فضایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره رصد تصاویر ماهواره‌ای اظهار کرد: سازمان فضایی ایران از همان آغاز بارندگی ها در کشور با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای و پایش مناطق در معرض سیل، اخبار و اطلاعات صحیح را در اختیار متولیان مدیریت بحران ، استانداری ها، وزارت کشور و دیگر نهادهای ذی‌ربط قرار داد.

رئیس سازمان فضایی ادامه داد:  تمامی اطلاعات مربوطه  از طریق وبسایت و صفحات سازمان در فضای مجازی در دسترش تمام مردم قرار می‌گیرد تا اطلاع رسانی کامل درباره وضعیت آب‌وهوایی کشور انجام شود.

پایش ماهواره‌ای با شروع سیل در استان گلستان آغاز شد

وی با بیان اینکه  پایش ها بصورت منظم در سازمان فضایی  انجام می‌شود گفت:  اولین تصاویر ماهواره ای با پایش سیل در استان گلستان و شهر آق قلا در تاریخ ۲ فروردین انجام  و  گزارشات تکمیلی و تخصصی برای مراکز مدیریت بحران کشور ارسال شد.

براری /سیل گلستان

براری تصریح کرد: در این گزارشات توسعه آبگرفتگی مناطق سیل زده، روند پیشرفت و مسیر آبگرفتگی‌ها  مشخص شد و همزمان با ورود سامانه بارشی به سراسر ایران، تمام استان های کشور مورد پایش دقیق تری قرار گرفتند و  اطلاعات مربوط به استان های شمالی، غربی، شرقی و مرکزی کشور منتشر شد.

 رئیس سازمان فضایی به پایش دقیق استان گلستان اشاره کرد و گفت: با توجه به نگرانی که درباره آسیب دیدگی باغات استان گلستان وجود داشت پایش روی میزان تخریب این باغات صورت گرفت و بر همین اساس خوشبختانه این باغات از معرض سیل در امان ماندند.

براری /سیل گلستان

پایش تمام منابع آبی و رودخانه‌ای کشور انجام شده است

وی درباره پایش اطلاعات دریاچه‌های سراسر کشور اظهار کرد: پایش اطلاعات مربوط به  منابع آبی، دریاچه ها و باتلاق ها برای برآورد مساحت سطح آب  انجام شد که از جمله آن‌ها می‌توان به  پایش دریاچه ارومیه، هامون و چاه نیمه ها، باتلاق گاوخونی، دریاچه های طشک، مهارلو و بختگان اشاره کرد؛ علاوه بر آن سد ها و حوزه های آبریز مانند دز و کارون هم مورد پایش و گزارش قرار گرفتند.

براری اظهار کرد: از تاریخ ۲۶ اسفندماه ۹۷ تا کنون همکاران ما در سازمان فضایی در حال دریافت شبانه روزی تصاویر ماهواره ای و تحلیل آن‌ها برای دریافت اطلاعات تکمیلی مورد نیاز و ارسال آن‌ها برای  متولیان سازمان مدیریت بحران هستند همچنین با ورود سامانه بارشی جدید از امروز روند پایش ها ادامه پیدا می‌کند و اطلاعات آن‌ها بصورت کامل مورد اطلاع رسانی قرار می‌گیرد.

براری /سیل گلستان

 رئیس سازمان فضایی گفت: در این میان با توجه به اختلال در شبکه ارتباطی استان های سیل زده، سازمان فضایی با هماهنگی شرکت های خدمات ارتباطات ماهواره ای کشور، برای برقراری ارتباطات پایدار ماهواره‌ای میان تیم های امدادرسان مانند ستاد مدیریت بحران، هلا احمر، اورژانس، استانداری ها و... اعلام آمادگی کرده است و تمهیدات لازم، تدارکات و  تجهیزات مورد نیاز برای برقراری این ارتباط انجام شده و در صورت نیاز در اسرع وقت ارتباطات برقرار خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار