معاون اجتماعی ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی کل کشور گفت: ۸۰ درصد از تصادفات نوروز به علت تخطی از سرعت مطمئنه بود.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ جهانی معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی کل کشور در گفتگوی تلویزیونی اظهار کرد: نیمی از هموطنان از سفر‌های نوروزی برگشته اند.

وی با بیان اینکه روز گذشته جاده چالوس و هراز بازگشایی شد و این اقدام باعث بازگشت بسیاری از هموطنان به سمت استان‌های تهران و البرز شد، گفت: هموطنان می‌توانند از این مسیر به صورت یک طرفه «شمال به جنوب» تردد کنند.


بیشتر بخوانید:اعزام ۴ هزار مأمور یگان ویژه ناجا به مناطق سیل زده 


سرهنگ جهانی ادامه داد: سایر محور‌های اصلی نیز باز است و بار ترافیکی در مسیر‌ها قابل کنترل می‌باشد.

وی با بیان اینکه جاده چالوس تنها برای تردد خودرو‌های سواری آماده است، افزود: به علت سیلاب‌های موجود بخشی از مسیر ترمیم شده است.

کل کشورگفت: با توجه به ترمیم برخی از جاده‌ها شهروندان باید سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

وی ادامه داد: ۸۰ درصد از تصادفات نوروز به علت تخطی از سرعت مطمئنه، عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی راننده و صحبت کردن با تلفن همراه بود.

سرهنگ جهانی با بیان اینکه رانندگان توجه کنند که در حین رانندگی انحراف به چپ نداشته باشند، تصریح کرد: راننده در هنگام رانندگی نباید هیچ کاری غیر از رانندگی انجام دهد.

وی افزود: از دیروز در تمامی رسانه‌ها اطلاع رسانی شده است که جاده هراز و چالوس یک طرفه است و افراد محلی باید نسبت به این موضوع توجه داشته باشند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه  ۴۳ درصد تصادفات رانندگی به واژگونی برمی گردد، گفت: سرعت غیر مجاز عامل واژگونی‌های خودروها است.

وی با بیان اینکه در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها تردد عابرین پیاده بیشتر است، ادامه داد: با توجه به اینکه ۲۷ درصد تصادفات برای عابرین پیاده است، این افراد باید برای تردد از زیر گذر‌ها و پل‌ها استفاده کنند.

سرهنگ جهانی ادامه داد: استفاده از کمربند ایمنی برای همه سرنشینان الزامی است چرا که شدید‌ترین آسیب‌ها در حین تصادف برای سرنشینان عقب خودرو است.

انتهای پیام/

جاده هراز و چالوس یک طرفه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار