شهردار ملایر از آغاز به کار سامانه هوشمند ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی شهر ‏ملایر خبر داد.

نصب ۱۲ دوربین ثبت تخلف و نظارتی در ملایربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسین بابائی شهردار ملایر گفت: با توجه به اهمیت موضوع کاهش جرایم رانندگی و افزایش ‏ایمنی ترافیک، شهرداری ملایر با ایجاد مرکز مانیتورینگ نسبت به نصب ۴ دستگاه دوربین ثبت تخلفات ‏و ۸ دستگاه دوربین نظارتی اقدام کرده است.

حسین بابائی در گفت: گو با ایسنا، منطقه همدان، با بیان اینکه برنامه شهرداری برای سال‌های آینده افزایش تعداد این دوربین هاست، افزود: در میادین امام خمینی (ره)، امام حسین (ع)، تعاون، استقلال، کوثر و چهار راه خیام دوربین‌های نظارتی و ‏در بلوار‌های خلیج فارس، حاج طوسی و جاده سلامت دوربین‌های ثبت تخلف نصب شده است.

وی اظهارکرد: در حال دریافت کد پلیس برای ‏دوربین‌های ثبت تخلف هستیم و ‏امکان برقراری ارتباط پلیس راهور با سامانه‌های پایش تصویری از طریق لینک ارتباطی نیز مهیا شده است ‎. ‎

بابائی در ادامه به اجرای عملیات سمپاشی زمستانه درختان در پارک ها، بلوار‌ها و میادین سطح شهر اشاره و خاطرنشان کرد: بسیاری از آفات گیاهی مانند شته، سپردار، شپشک و کنه‌های نباتی زمستان به صورت تخم یا حشره روی تنه یا زیر پوست درختان قرار می‌گیرند.

شهردار ملایر با بیان اینکه سمپاشی زمستانه در اسفندماه، دو هفته قبل از متورم شدن جوانه‌ها و بیداری درختان می‌تواند نقش مهمی در کنترل اینگونه آفات داشته باشد، افزود: به منظور حفظ و نگهداری درختان سطح شهر و با رعایت اصول سمپاشی، عملیات سمپاشی درختانی که سال‌های گذشته سابقه آلودگی به شته، شپشک و کنه داشتند در دستور کار سازمان قرار گرفت و سمپاشی درختان نارون، اقاقیاو زبان‌گنجشک در بلوارها، میادین و پارک‌های سطح شهر با سموم حشره‌کش و روغن ولک انجام گرفت.

بابائی با اشاره به مدیریت شهرداری ملایر در بحران بارندگی کم سابقه اخیر، ادامه داد: در طول کمتر از ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۶۵ میلیمتر بارندگی در سطح شهر ملایر رخ داد که با اقدام به موقع پرسنل شهرداری ملایر، آتش نشانی، هلال احمر و نیرو‌های مردمی و نیرو‌های مقاومت بسیج میزان خسارات وارده به اماکن عمومی و خصوصی و سازه‌های شهری به حداقل ممکن رسید.

شهردار ملایر گفت: شهرداری با آماده باش بیش از ۱۳۰ نفر نیروی انسانی و بکارگیری ۶ دستگاه کامیون ده چرخ، ۸ دستگاه بنز خاور، ۵ دستگاه نیسان، ۲ دستگاه لودر، یک دستگاه بیل مکانیکی و ۱۵ دستگاه موتور پمپ بنزینی، گازوئیلی و دیزلی اقدام به خدمات رسانی به مردم ملایر کرد.

بابائی افزود: با توجه به حجم بالای بارش‌ها اخیر با حضور جهادی پرسنل شهرداری بالغ بر ۴۴ ماموریت آبکشی از منازل و معابر و ۱۲۴ مورد رفع آبگرفتگی در سطح معابر شهر انجام شد.

وی یادآورشد: مهمترین نکته در حوادث ناشی از بارندگی‌های اخیر تجمع آب در اراضی مقابل پمپ بنزین محجوبیان در ۳۰ متری شهید تاجوک بود که با حضور به موقع پرسنل شهرداری ملایر و هلال احمر یکی از منازل محاصره شده در آب به صورت شبانه تخلیه و ساکنین آن به سوله بحران شهرداری ملایر منتقل و پس از پیگیری‌های به عمل آمده از طریق ستاد مدیریت بحران شهرستان و با مساعدت اداره بهزیستی شهرستان این خانواده در مکانی مناسب اسکان داده شد.

شهردار ملایر گفت: در جریان بارندگی‌های اخیر شهرداری ملایر به منظور پیشگیری از حوادث و کاهش خسارات احتمالی اقدام به بازگشایی کانال‌های مسدود شده در حاشیه بلوار محمد ملایری و لایروبی کانال‌های سطح شهر بهویژه کانال ناسیونال و توزیع کیسه شن بین منازلی که در معرض خطر قرار دارند و استقرار نیروی انسانی در نقاط بحرانی کرده است.

بابائی افزود: با توجه به اطلاعیه سازمان هواشناسی و هشدار بارش‌های گسترده در چند روز آینده جلسه مدیریت بحران شهرداری به ریاست شهردار ملایر تشکیل شد و در این جلسه مسؤولین و نمایندگان فرمانداری ویژه ملایر، هلال احمر، اداره هواشناسی، نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی، شرکت آب و فاضلاب و جمعی از مدیران شهرداری حضور داشتند.

شهردار ملایر از شناسایی شدن نقاط حادثه خیز توسط شهردار ملایر در امر سیلاب خبر داد و گفت: این نقاط بیشتر در مناطق پایین دست بین ۳۰ متری شهید تاجوک تا بلوار حاج ملایری واقع شده و باتوجه به بارش‌های آتی باید تمهیداتی بیاندیشیم که مردم احساس امنیت کنند و آبگرفتگی اماکن را به حداقل برسانیم.

بابائی افزود: در صورت بارش برف چند خیابان که دارای شیب است باعث بروز مشکل می‌شود که قبل از بارش نمک پاشی می‌شوند و جهت مقابله با برف چند گریدر و لودر مربوط به بخش خصوصی در اختیار داریم که آماده اند.

وی از تجمع آب بارندگی در کمتراز ۱۰ دقیقه در پایین دست شامل میدان امام زاده عبدالله ۳۰ متری شهید تاجوک پشت ناسیونال و کوچه شهید کاظمی خبر داد و گفت: در بارندگی چند روز قبل ساختمان‌های خشتی و گلی خیس خورده و بعضی از آن‌ها تخریب شده و شهرداری آمادگی کامل جهت مقابله با بحران را دارد.

شهردار ملایر اظهارکرد: در بحث اسکان اضطراری باید حداقل ۲ سالن ورزشی را با نصب چادر جهت اسکان موقت آماده کنیم، همچنین توصیه می‌شود همشهریان در صورت بروز هرگونه مشکل با شماره ۱۱۲ تماس بگیرند.

انتهای پیام/د.ا

دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی در ملایر فعال شدند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی رامین
۲۰:۰۹ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
باسلام
کدام دوربی در کجای ملایر هست که ما ندیدیم تا به حال.خواهشا یکم پیگیری کنید
بنده به عنوان یک شهرومد ملایری تقاضا میکنم که چندین دوربین در شهر نصب کنند که واقعا رانندگی در ملایر وحشتناک شده.مخصوصا در چهارراه ها که وضعیت خییییلی بدی ایجاد شده.رانندگان هنوز چراغ سبز نشده حرکت میکنن به وسط چهارراه.خواهشا پیگیری شود.