خوزستان امشب بارانی می‌شود

مدیرکل هواشناسی خوزستان از آغاز فعالیت سامانه بارشی جدید به استان از امشب خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد سبزه زاری، مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به بررسی آخرین نقشه‌ها و مدل‌های خروجی هواشناسی گفت: سامانه بارشی جدید از امشب فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی اظهار کرد: احتمال تگرگ و بارش نقطه‌ای در مناطقی از شمال خوزستان طی ۲ روز آینده بین ۵۰ تا ۷۰ میلیمتر مورد انتظار است.

سبزه زاری اذعان داشت: فعالیت سامانه بارشی تا اواسط روز دوشنبه هفته جاری در خوزستان فعال است، ولی بیشتر فعالیت آن در مناطق مرتفع شمالی، شرق و شمال شرقی خواهد بود و در دیگر مناطق مرکزی، جنوبی و غربی استان به صورت وزش باد و رعد و برق و بارش خفیف و پراکنده خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: بیش‌ترین فعالیت بارشی این سامانه در حوضه رودخانه کرخه و در استان ایلام خواهد بود، ولی بارش‌ها در لرستان کمتر است.

این مقام مسئول بیان داشت: با توجه به فصل بهار، فعالیت سامانه بارشی مدیترانه‌ای پیش رو در بیشتر مناطق خوزستان متغیر است، ولی شاهد بروز روان آب‌های چندانی نخواهیم بود.

محمد سبزه زاری افزود: انتظار می‌رود بیش‌ترین حجم بارش‌ها از جمعه شب تا شنبه بعدازظهر باشد.

وی اذعان داشت: در ۲ روز آینده آب‌های شمالی خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود، لذا دریانوردان باید احتیاط کنند و در حد امکان به دریا نروند.

براساس این گزارش، در شبانه روز گذشته آغاجاری و شادگان با ۳۳ و دهدز با ۱۱ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط خوزستان گزارش شده اند، ضمن اینکه در این مدت حداکثر و حداقل دمای اهواز به ترتیب ۳۳ و ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر بود.

انتهای پیام/گ

گزارش هواشناسی

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار