فرماندار نهاوند از ایجاد رانش‌های زمین پس از قطع بارش‌ها در چندین نقطه شهرستان خبر داد.

رانش زمین در چند نقطه از نهاوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، مراد ناصری فرماندار نهاوند از ایجاد رانش‌های زمین پس از قطع بارش‌ها در چندین نقطه شهرستان خبر داد و گفت: پس از قطع بارش‌ها در چندین نقطه از جمله روستا‌های تازناب‌ها، وراینه، ده‌حیدر، قلعه‌قباد و محور نورآباد رانش‌هایی به وجود آمد که در مواردی تاسیسات آب را مختل کرد.

وی بیان کرد: قبل از وقوع بارش‌ها و ایجاد سیل با اطلاع‌رسانی‌های لازم، مردم را در برابر بحران آماده کردیم به گونه‌ای که ۹۵ درصد مردم در جریان بارش‌ها قرار گرفتند.

فرماندار نهاوند افزود: با اطلاع‌رسانی و انتقال وضعیت شهرستان از سوی رسانه‌ها ما نقاط ضعف را در فاصله دو بارش اخیر به نقطه قوت تبدیل کردیم و همین مساله کمک خوبی برای مدیریت بحران سیل کرد.

ناصری به کارگیری امکانات و تجهیزات بخش خصوصی در سیلاب اخیر را عامل سرعت بخشی به کار‌ها در شرایط بحرانی ذکر کرد و افزود: قبل از وقوع سیلاب حدود ۳۰ دستگاه ماشین و تجهیزات عمرانی و راهداری مربوط به بخش خصوصی را بکارگیری کردیم که همین عامل باعث شد گاز قطع شده ۱۰ روستا را در همان روز وصل کنیم.

وی در خصوص میزان خسارت‌های وارد شده به بخش‌های مختلف گفت: شهرستان نهاوند با توجه به اینکه بیشترین بارش را در سطح کشور داشت با خسارات زیادی در بخش‌های کشاورزی، زیرساخت‌ها و جاده‌های شریانی، عمران شهری، سراب‌ها و قسمت برق و آب مواجه شده است.

ناصری با اشاره به اینکه هنوز میزان دقیق خسارات مشخص نشده و کارشناسان مختلف در حال بررسی آن هستند ادامه داد: یکی از معضلات ایجاد شده در جریان بارش‌ها ایجاد سیلاب در شهرک شهیدحیدری بود.

وی گفت: با توجه به اینکه در این منطقه هیچ کانالی برای دفع بارش‌ها طراحی و اجرا نشده بود لذا آبگرفتگی در این منطقه شدید بود که با ایجاد کانال انحرافی موقتی مشکل را به صورت موقت برطرف کردیم.

فرماندار نهاوند از ایجاد رانش‌های زمین پس از قطع بارش‌ها در چندین نقطه شهرستان خبر داد و گفت: پس از قطع بارش‌ها در چندین نقطه از جمله روستا‌های تازناب‌ها، وراینه، ده‌حیدر، قلعه‌قباد و محور نورآباد رانش‌هایی به وجود آمد که در مواردی تاسیسات آب را مختل کرد.

وی در پایان گفت: به منظور جبران خسارت‌های بوجود آمده در سطح شهرستان لازم است سهم مورد نیاز از طریق ستاد بحران استان منظور شود تا با مساعد شدن هوا کار بازسازی آن‌ها انجام شود.

انتهای پیام/د.ا

خسارت های سیل در نهاوند ادامه دارد

برچسب ها: سیلاب ، فرمانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار