رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی شالیکاران باید تا پنجم اردیبهشت برای خزانه گیری برنج اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علی درجانی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان امروز گفت: شالیکاران بر اساس تقویم زراعی و با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی و شرایط دمایی تا ۵ اردیبهشت می‌توانند برای خزانه گیری در مزارع خود اقدام کنند.

وی افزود: شالیکاران گیلانی امسال برای تولید یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن شلتوک ۱۵ هزار تن بذر در خرانه‌ها می‌پاشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت:امسال هزار و ۱۰۰ تن بذرگواهی شده از رقم محلی هاشمی و ارقام پرمحصول خزر و گیلانه بین کشاورزان گیلانی توزیع شده است.

علی درجانی، با اشاره به خزانه گیری زود هنگام برخی کشاورزان بدون توجه به تقویم زراعی توصیه کرد شالیکاران به هوادهی خزانه‌ها با توجه به تغییرات دمایی توجه کنند.

وی، پیش بینی کرد امسال حدود ۶۰ درصد از شالیزار‌های استان به صورت مکانیزه کشت و خزانه گیری برنج  شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان افزود:کشاورزان برای بهره گیری از روان آب‌های موجود برای آبگیری آب بندان‌های مستعد و ذخیره آب، نسبت به بستن دهانه خروجی آب بندان‌ها با هماهنگی عوامل ذی ربط اقدامات لازم را انجام دهند.

علی درجانی، با اشاره به اینکه بیشترین سطح زیرکشت برنج در شهرستان‌های رشت و صومعه سرا است، گفت: گیلان ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار و ۳۰۰ هزار بهره بردار دارد.

وی تصریح کرد: گیلان با تولید سالانه بیش از ۷۵۰ هزار تن برنج دومین تولید کننده برنج در کشور است.

 

انتهای پیام/م.ع

شالیکاران گیلانی تا پنجم اردیبهشت باید برای خزانه گیری برنج اقدام کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.