هفت موکب از استان فارس برای تهیه غذای گرم در مناطق سیل زده لرستان و خوزستان مستقر شدند.

فعالیت موکب های فارس در مناطق سیل زده کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اسکندر قاسمی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس گفت: چهار موکب خدمات رسان استان در خوزستان و سه موکب در استان لرستان مشغول خدمات رسانی هستند که ۲ موکب دیگر در حال آماده سازی برای اعزام به استان های سیل زده است.

وی بیان کرد: موکب‌ های مستقر روزانه بیش از ۲۰ هزار پرس غذای گرم میان مردم سیل زده این دو منطقه توزیع می‌کنند که آمادگی افزایش این تعداد غذا به ۵۰ هزار پرس نیز وجود دارد.

قاسمی با بیان اینکه این موکب‌ها به مدت یک ماه در این مناطق حضور فعال دارند و برای مردم غذای گرم تهیه می‌کنند، افزود: موکب‌های این استان در چهار روز نخست فعالیت خود را در استان‌های سیل زده و با توجه به اقلامی که از قبل تهیه شده است نسبت به تهیه غذای گرم موظف هستند مایحتاج مورد نیاز این موکب‌ها را تهیه کنند.

دوازده فروردین ۹۸ به علت بارندگی شدید، رودخانه خرم رود و رودخانه‌های شهرستان‌های دلفان، کوهدشت، سلسله، پل دختر، معمولان، بروجرد و چگنی در استان لرستان طغیان کرد و سد مروک دورود در این استان سرریز شد.

گفتنی است، بر اثر سیل که از دومین هفته سال ۹۸ در استان خوزستان رخ داد بسیاری از زیرساخت‌های این استان در حوزه‌های مختلف به ویژه کشاورزی خسارت دید و موجب تخلیه ۱۷۴ روستای این استان به صورت کلی و جزیی شد.

انتهای پیام/ت

فعایت هفت موکب فارس در مناطق سیل زده کشور

برچسب ها: عتبات عالیات ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار