رئیس‌جمهور ترکیه ضمن تصریح آنکه انتخابات شهرداری‌ها در این کشور همراه با بی‌نظمی‌های سیستماتیک بوده، مدعی شد رای‌های حزب او به سرقت رفته است.

اردوغان: رای‌های حزب عدالت و توسعه در انتخابات شهرداری‌های ترکیه به سرقت رفته استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه امروز (دوشنبه) اظهار داشت انتخابات شهرداری‌ها در این کشور که در تاریخ ۳۱ مارس برگزار شد با بی‌نظمی‌های سیستماتیک همراه بود و رای‌های حزب عدالت و توسعه ربوده شده است.

اردوغان در این خصوص به خبرنگاران گفت: «در جریان انتخابات در استانبول تنها چند مورد بی‌نظمی نبوده، بلکه بی‌نظمی‌های سیستماتیکی وجود داشته است. شهروندان خواهان آن هستند که حقوقشان به خوبی رعایت شود و این وظیفه ماست که از آن‌ها حمایت کنیم. شواهدی از دوربین‌ها و دیگر ابزار‌های در دست است. ما درباره سرقت آرا در مراکز رای‌گیری صحبت می‌کنیم».

در انتخابات شهرداری‌های ترکیه اگرچه اتحادیه خلق، بلوک سیاسی حزب عدالت و توسعه، ۵۱.۶۴ درصد آرای ملی را به دست آورد، اما در دو شهر اصلی، استانبول و آنکارا، به پیروزی دست نیافت.

روز گذشته (یکشنبه)، حزب عدالت و توسعه گفت خواستار بازشماری همه آرا در استانبول است که بر اساس نتایح اولیه، در آن اکرم امام اوغلو-کاندیدای ائتلاف ملت که احزاب جمهوریت خلق و خوب تشکیل داده‌اند، با اختلاف اندکی در حدود ۱۴۰۰۰ رای در بزرگ‌ترین مرکز اقتصادی این کشور پیروز و بن‌علی ییلدیریم-کاندیدای حزب عدالت و توسعه مغلوب این انتخابات شده است. پیش از این حزب عدالت و توسعه خواستار بازشماری رای‌های باطله بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار