بطحایی با ابراز امیدواری نسبت به اجرایی شدن طرح رتبه بندی فرهنگیان، امسال را به عنوان سال اجرای مرحله اول این طرح دانست.

رتبه بندی فرهنگیانبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، لایحه طرح رتبه بندی فرهنگیان بعد از کشمکش‌های بسیار در نهایت شهریور سال گذشته به دولت رسید و در ترافیک سنگین بحث و بررسی طرح‌ها قرار گرفت البته با توجه به تخصیص ردیف بودجه مستقل برای اجرای طرح، امیدها برای برقراری این طرح از مهر امسال قوت گرفت اما طرح رتبه‌بندی فرهنگیان  هنوز به مجلس هم نرسیده است تا مراحل قانونی آن به طور کامل طی شود و به طور رسمی به مرحله اجرا برسد؛  همین موضوع شائبه‌هایی را مبنی بر اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان در پی داشته است.

از طرفی برخی از بهارستانی‌ها مانعی برای اجرای طرح نمی‌بینند اما برخی دیگر ردیف بودجه‌ای در نظر گرفته شده و تاخیر در ارسال لایحه به مجلس را علل ناکامی طرح  و مصمم نبودن دولت در فرآیند اجرا می‌دانند و این در حالی‌است که وزیر آموزش و پرورش هم نسبت به اجرای طرح ابراز امیدواری کرده است.

طی شدن مسیر اداری طرح رتبه‌بندی فرهنگیان

سید محمدبطحایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سرانجام اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان و زمان دقیق  اجرای آن اظهار کرد: طرح رتبه‌بندی مسیر اداری خودش را طی کرده است و در کمیسیون‌های دولت مطرح و  تصویب شد و سپس به صحن رسید.

وی ادامه داد: در صحن دولت این طرح طی ۲ جلسه بررسی شده بود و به جلسه بعد موکول شد اما متاسفانه با برخی اولویت‌های دیگر مواجه شد و  برای جلسه دولت ای اولویت‌ها  بسیار مهم بود که از جمله این اولویت‌ها می‌توان به موضوع بودجه و تغییر ساختار آن اشاره کرد و بعد از آن هم متاسفانه سیل و مسائل حول آن اتفاق افتاد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: امیدوارم طی ۲-۳ جلسه آینده، دولت ادامه بررسی طرح رتبه‌بندی فرهنگیان را در دستور کار قرار دهد تا این لایحه آماده و به  مجلس ارجاع داده شود.

اولویت‌های پیش آمده در دولت مجال بررسی را فراهم نکرد

بطحایی ادامه داد: با توجه به این شرایط، طرح رتبه بندی فرهنگیان همچنان در دستور کار دولت قرار دارد و دولت مصمم است تا این لایحه را آماده کند و به مجلس بفرستد اما اولویت‌های پیش آمده در دولت مجال بررسی را تاکنون فراهم نکرده است  اما در اولین فرصت در دستور قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه «آیا معلمان از مهر ۹۸ می‌توانند امیدوار به اجرای طرح باشند یا خیر» تاکید کرد: نسبت به اجرایی کردن این طرح طی امسال بسیار امیدوار هستیم یعنی امسال به عنوان سال اجرای مرحله نخست رتبه بندی خواهد بود و به لطف خداوند این کار اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/

گفتگو از: آتوسا دولتیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمدرضا
۰۱:۵۴ ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
سلام من یکی دیگه نا امید شدم و عطای رتبه بندی یا خالی بندیشون رغ به لقایشان بخشیدم به امید خدا امسال یک مهر بازنشست می کنم دریغ از یک دقیقه تمدید .فقط نمی دانم رتبه بندی شامل بازنشته ها هم می شه یا نه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
بینام
۱۷:۰۴ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
این هم مثل پرداخت حق الزحما حق التدریس معلمان شاغل دو سال امتحانات و....
Iran (Islamic Republic of)
میری
۱۱:۱۸ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
باز هم مث همیشه اولویت آخر برای دولت فرهنگیان هستند. ما این درس رو حفظ هستیم
Iran (Islamic Republic of)
یه معلم
۲۲:۰۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
کدام اولویت در جامعه مهمتر از تعلیم وتربیت دریک جامعه است معلمی که نتواند هزینه های جاری یک زندگی ساده را تامین نماید چگونه می تواند دانش اموزانی درست تربیت نماید معلمی که به اندازه ی کارکرد شش روز یک تراکتور حقوق می گیرد چگونه می تواند سکان دار خوبی وتاثیر گذار خوبی در تعلیم وتربیت باشد می گویند اگر می خواهید جامعه ای رشد کند وبزرگ شود اموزش وپرورش را رونق دهید ودرست کنید واگر می خواهید جامعه ای را تنابود کنید اموزش وپرورش را تضعیف ومعلمان را تحقیر کنید جامعه خود به خود نابود خواهدشد جناب اقای بطحایی شما با حقوقی که یک معلم می گیرد ایا می توانید زندگی کنید به خدا نمی توانید معلمی که بعد بیست سال هنوز خانه ای ندارد ومستاجراست چرا وضع معلمین اینگونه باید باشد چرا باید معلم همیشه درگیر معاش خود باشد ایا با این دغدغه هایی که دارد می تواند اندیشه نموده وبه رشد خود ودانش اموزان فکر کند؟
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۹:۳۱ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
خواهشن سکوت کن و با احترام برو استعفا بده
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگی
۱۸:۱۹ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
تازه اگر هم اجرا بشه دردی را دوا نمی کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
بااین گرانی ها رتبه بندی مشکلی حل نمی کند
حداقل حقوق راخط فقرقراردهید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۲۹ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
امسال قطعاً اجرا میشه
شب انتخاباته دیگه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۱۱ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
عمرا اگه اجرا بشه اینا همه حرف ....
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۲۹ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
امسال قطعاً اجرا میشه
انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
بازم وعده
-
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
يعني ميشه؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۵۸ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
شما حق الزحمه ما،شاغلان رسمی رو بدید؛ فعلا رتبه بندی پیشکش
-
حسن
۱۰:۵۶ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
ای کاش در مورد معلمان هیچی نمیگفتند و فقط سکوت میکردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
ارزشیابی نمیخواد
هر مدرسه ای تو کنکور رتبه های بهتر قبولی داده خب معلومه که معلماش و مدیراش بهتر کار کردن و هر مدرسه ای کمتر داده یعنی معلماش و مدیراش خوب کار نکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
در قبولی کنکوریها عوامل بسیاری دخیله یکیش مدرسه است!فکر میکنید معلمان دیگر مدارس که قبولی کنکوری پایینی دارند زحمت نکشیده اند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
همون کلمه سیل را که عنوان کردید بقیه داستان پیداست .امسال که هیچ تا آخر این دولت کلمه سیل را زیاد خواهید شنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
تا ببینیم چه می شود با این وعدها
Iran (Islamic Republic of)
روح انگیز معلم
۱۰:۰۹ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
من همون قدری حقوق میگیرم کار میکنم ، مثل بسیاری از همکارانم به معلمی به عنوان شغل سوم خود نگاه میکنیم و وقت می گذاریم ، مثلا از خیاطی شغل دومم پنج برابر حقوق معلمی درآمد دارم که سوادی هم نمیخواد
-
ناشناس
۰۹:۱۵ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
باز هم حرف بدون عمل
-
ناشناس
۰۹:۱۲ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
سلام وزیرگرامی ؟ چقدر وعده و وعید چقدر صبر و تحمل رتبه بندی پیشکش دو سال حق الزحمه امتحانات نهایی پرداخت نشده - حق التدریس رداخت نشده - شش ماه اضافه کاری اداری پرداخت نشده عدم اجرای کامل برنامه خدمات کشوری و.....
-
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگی...
۱۷:۰۵ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
احسنت ..واقعا جای تاسف هست