صمیمی گفت: حدود ۴۰ مودم و وای فای رایگان در اختیار مردم سیل زده قرار گرفت.

۴۰ مودم اینترنت رایگان در اختیار مردم مناطق سیل زده/ برای برآورد خسارات اراضی کشور وارد عمل می‌شویمبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی در نشست خبری که صبح امروز درباره اقدامات پژوهشگاه فضایی در مناطق سیل زده انجام داده است، اظهار کرد: مدیریت بحران به کمک داده‌های مختلف انجام می‌شود، فناوری فضایی به عنوان ابزاری مطمئن، پاسخگوی مدیریت بحران است.

صمیمی ادامه داد: البته فناوری فضایی در حوزه های محیط زیست و در بسیاری از موقعیت های حساس به عنوان ابزاری کارآمد وارد عمل شده است.

رئیس پژوهشگاه فضایی با اشاره به سیل اخیر کشور گفت: واحد سنجش از راه دور پژوهشگاه به کمک رصد تصویر ماهواره ای توانستند نقشه هایی جامعه و کامل با تمرکز بر استان گلستان تهیه کرده  و در اختیار مدیریت بحران قرار دهند.

تهیه نقشه های موردی از استان خوزستان و پل دختر

وی ادامه داد: اطلاعات مربوط به روند گسترش سیل و پهنه های درگیر سیل از مدیران استانی تهیه شد و اکنون نقشه های موردی از استان خوزستان و پل دختر تهیه و در اختیار مدیران قرار گرفته است.

صمیمی با اشاره به پهنه اینترنت مناطق سیل زده گفت: روز ۱۳ فروردین مسئولان سامانه حمل و نقل فضایی وارد عمل شدند و از شنبه ارائه سرویس اینترنت به کمک بالن فضایی در اختیار مردم قرار گرفت.

رئیس پژوهشگاه فضایی افزود : حدود ۴۰ مودم و وای فای رایگان در اختیار مردم سیل زده قرار گرفت.

وی با بیان اینکه محصولات ما حتما باید مشتری داشته باشند، گفت: هم اکنون با سازمان برنامه و بودجه تفاهم نامه ای درباره آمایش سرزمین و تعیین کاربری اراضی به امضا رسیده است، همچنین با وزارت جهاد کشاورزی برای کشت برنج و سیل زمینی در قطب های کشور همکاری کرده‌ایم.

صمیمی با بیان اینکه پایش مناطق سیل زده انجام می‌شود، گفت: برای برآورد خسارات دقیق اراضی کشاورزی پس از پایان سیل وارد عمل می‌شویم.

مذاکرات پژوهشگاه فضایی با سازمان هواشناسی

رئیس پژوهشگاه فضایی درباره مذاکره با سازمان هواشناسی گفت: برای تجهیز سازمان فضایی و در راستای رصد بهتر با این سازمان مذاکراتی داشته ایم.

وی تصریح کرد: در شرایط بحران کشور محققان فضایی کشور توانستند وارد عمل شوند و به مدیریت بحران کمک کنند، البته پیشنهاد می‌کنم در ستاد مدیریت بحران میزی به بخش فضایی کشور اختصاص پیدا کند تا این میز اطلاعات مورد نیاز مسئولان را به راحتی آماده کند.

صمیمی با بیان اینکه رسالت پژوهشگاه مدیریت تحقیقات است، گفت: با استفاده حداکثری از توانمندی شرکت های دانش بنیان توانستیم بالن مخابراتی را طراحی کنیم، همچنین با بهره گیری از توان شرکت‌های خصوصی و دانشگاه ها موفقیت هایی خوب به دست آوریم.

رئیس پژوهشگاه فضایی افزود: بالن مخابراتی تنها راه حل موجود نیست اما به دنبال این هستیم برنامه‌های مختلف برای شرایط مختلف ایجاد کنیم و امیدوار هستیم که راه صادرات این محصول آغاز شود.

وی با تاکید بر سیاست‌ها گفت: اگر در گذشته تمرکز پژوهشگاه ساخت ماهواره بوده است اکنون برنامه‌های ساخت و طراحی همپای با سنجش از راه دور پیش می‌رود.

صمیمی گفت: اگر کاربرد سنجش از راه دور را نشان دهیم به طور قطع برای آن مشتریان بسیاری پیدا می‌شود، هدف ما این است که با اشتراک گذاری توانمندی‌های خود خدمات بهتر و با کیفیت تری را در کشور ارائه دهیم.

رئیس پژوهشگاه فضایی با بیان اینکه وزارت می‌خواهد هر استان به بالن تجهیز شود، گفت: بالن بام ۳۰۰ توانایی جمل ۳۰۰ کیلو بار را دارد و کارایی دوربین دید در شب و حمل محموله‌ها به کمک آن مورد آزمایش قرار گرفت.

وی ادامه داد: برنامه دیکر ما بام ۵۰ است و در پژوهشگاه تولید شده اند و آمادگی داریم طرح تجهیز استان ها را آغاز کنیم، البته این موضوع به بودجه احتیاج دارد، اما تمام شرایط، دانش و شرکت‌های سازنده بالن آماده هستند.

صمیمی گفت: ما قصد دخالت در دیگر سازمان هارا نداریم بلکه تمام برنامه‌های ما در خدمت و در راستای دیگر سازمان‌ها هستند.

رئیس پژوهشگاه فضایی با اشاره به شعار سال اظهار کرد: ماهواره مخابراتی ناهید ۱ و پارس ۱ امسال پرتاب می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.