وزیر خارجه ونزوئلا تأکید کرد علی‌رغم تحریم‌های شدید آمریکا علیه این کشور، کاراکاس همچنان به تعهدات نفتی خود در قبال کوبا پایبند خواهد بود.

ونزوئلا علی‌رغم تحریمهای آمریکا به صادرات نفت به کوبا ادامه می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، خورخه آرازا، وزیر امور خارجه ونزوئلا اعلام کرد با وجود تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا، کاراکاس همچنان به تعهدات خود در خصوص صادرات نفت به کوبا پایبند خواهد بود.

دولت آمریکا در ادامه سیاست‌های خصمانه خود علیه دولت ونزوئلا و تلاش برای سرنگونی نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی این کشور روز جمعه ۳۴ کشتی و نفت‌کش ونزوئلا از جمله نفت‌کش‌هایی که صادرات نفت به کوبا را انجام می‌دادند به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.

آرازا با بیان اینکه راهبرد ونزوئلا را در خصوص نحوه صادرات نفت به کوبا را افشا نمی‌کند، افزود: «هنگامی که یک قدرت متعارف سرمایه‌داری شما را هدف حمله قرار می‌دهد، باید بدانید که چگونه با استفاده از ابزار‌های نامتعارف مقابله کنید و همیشه به قوانین بین‌المللی پایبند باشید».

خوان گوایدو، رئیس مجمع ملی ونزوئلا و سردسته مخالفان دولت، ژانویه سال جاری میلادی پس از چراغ سبز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و متحدان واشنگتن، در اقدامی غیرقانونی و جنجال برانگیز، خود را رئیس‌جمهور ونزوئلا خواند و باعث تشدید تنش‌ها در این کشور شد. اقدامی که بی درنگ مورد حمایت آمریکا و دیگر کشور‌های غربی قرار گرفت.

مردم ونزوئلا و ارتش این کشور بار‌ها حمایت خود را از دولت قانونی کاراکاس اعلام کرده اند. با این حال، آمریکا و متحدانش در تلاش هستند با وضع تحریم‌های شدید و همچنین تحت فشار قرار دادن ارتش ونزوئلا، آن‌ها را به قطع پشتیبانی از دولت مادورو وادار کنند.

از زمان کودتای سیاسی در ونزوئلا دولت کوبا از حامیان اصلی دولت قانونی ونزوئلا بوده است. گوایدو پیش از این اعلام کرده بود  در پی به تعلیق درآوردن صادرات نفت به کوباست.

انتهای پیام/

برچسب ها: ونزوئلا ، تحریم ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار