دولت افغانستان از اعلامیه اتحادیه اروپا در رابطه با حمایت از پروسه صلح افغانستان، تضمین توافقنامه صلح میان جوانب ذیدخل و همکاری در تطبیق برنامه های پس از توافق صلح، استقبال کرد.

استقبال دولت کابل از قطعنامه اتحادیه اروپا درباره روند صلح افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دولت افغانستان از اعلامیه اتحادیه اروپا در رابطه با حمایت از پروسه صلح افغانستان، تضمین توافقنامه صلح میان جوانب ذیدخل و همکاری در تطبیق برنامه های پس از توافق صلح، استقبال کرد.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان امروز سه شنبه (۲۰ حمل/ فروردین) در بیانیه ای اعلام کرد که اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان ضمن استقبال از موضع اتحادیه اروپا و تائید ارزش های قانون اساسی و دستاوردهای حکومت و مردم افغانستان، اعلامیه متذکره را برای دستیابی افغانستان به صلح پایدار و ختم جنگ در این کشور مهم خوانده و افزوده است که اتحادیه اروپا تجارب موفق در خصوص تضمین موافقتنامه های صلح در کشورهای مختلف داشته است.

گفتنی است که اتحادیه اروپا روز گذشته بر همکاری در راستای همه شمول ساختن پروسه صلح، اصلاحات در بخش امنیتی، تضمین توافقنامه صلح در صورت درخواست از سوی جوانب ذیدخل، همکاری در ادغام مجدد جنگجویان و خانواده‌هایشان و توسعه تجارت و اتصال منطقه ای تاکید کرده بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار