مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان گفت: برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی را مزین به برگزاری اجلاسیه هفت شهید هنرمند استان کردیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، علی‌عباس داودنیا مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان در نشست مشترک تشریح برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در کردستان اظهار داشت: ۲۰ فروردین مصادف با شهادت سرور شهیدان اهل قلم شهید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی است.

وی افزود: بسیج هنرمندان استان کردستان امسال برای تجلیل از یاد و نام شهدای هنرمند استان و خانواده معظم آنها، برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی را مزین به برگزاری اجلاسیه هفت شهید هنرمند استان کردیم ودر راستای برگزاری کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان، در ۲۲ فروردین اجلاسیه شهدای هنرمند استان کردستان را برگزار خواهیم کرد.

داودنیا بیان کرد: امسال این روز با اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت امام حسین (ع) و روز پاسدار و روز جانباز و همچنین برنامه‌های کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان مصادف شده است.
مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان افزود: البته با توجه به وقوع سیل ویرانگر در استان‌های جنوب کشور قرار است در این هفته یک گروه جهادی عکاسی جهت انعکاس وضعیت سیل‌زدگان به این مناطق اعزام کنیم.

وی به اهداف برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: معرفی و تجلیل از هنرمندان شاخص متعهد و انقلابی و همچنین ترویج گفتمان مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص وضعیت هنر و چشم‌انداز ایشان است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان تصریح کرد: در راستای حرکت عظیم فرهنگی کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان که اواخر اردیبهشت در سنندج برگزار می‌شود و برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری شامل تولید تئاتر با موضوع شهدا و دفاع مقدس، تولید مستند، فیلم، انیمشین، فیلم کوتاه، چاپ کتاب و رونمایی از این آثار در ماهی که منتهی می‌شود به اجلاسیه نهایی برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: هنر متعهد انقلاب که گفتمانش را مقام معظم رهبری مطرح کردند جای کار زیادی داردکه امیدواریم با خیزی که امسال هنرمندان متعهد برداشته‌اند بتوانیم به اهداف و منویاتی که ایشان در مورد هنر انقلاب دارند نزدیک‌تر شویم.

داودنیا ادامه داد: ما هنرمندان بسیجی استان سعی خواهیم کرد برنامه‌های متنوعی که سمت وسوی هنر متعهد انقلاب دارد را با تولیدات فاخر فرهنگی در سالی که مزین به رونق تولید است پیگیری کنیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم هنرمندان بسیجی که دلشان برای انقلاب می‌تپد بتوانند خود را به کاروان فرهنگی و هنری انقلاب برسانند و به آن چالش‌ها و دغدغه‌هایی که هنر متعهد انقلاب دارد توجه کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.