صالحی گفت: انقلاب اسلامی ایران همان ادامه تاریخ بعثت است، انقلاب اسلامی که همکنون در چهل سالگی آن هستیم پیوند وسیعی با کلمات قرآن دارد.

/به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن تقدیر از حضور شرکت کنندگان، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: در ادبیات قرآنی انسان سه رستاخیز دارد، آشنا ترین و مشهورترین آن قیامت کبری است، اما در کنار این رستاخیز دو رستاخیز آغازین و میانی انسان‌ها داشتند، که قرآن با مبشرین و ناظرین یاد می‌کند و دیگری رستاخیز میانی رسالت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم است که بر انسان ها گذشته است.

وی در ادامه بیان کرد: انسان‌ها در نخست تراکم معنوی و وجودی داشتند که با بعثت حضرت ختمی مرتبت به وجودی کامل تبدیل شده است.

صالحی عنوان کرد: در بعثت پیامبران گذشته کتاب پس از انبیاء یا در حاشیه رسالت پیامبران بود، اما از همان آغاز بعثت، رسالت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم با کتاب همراه بود. همچنین یکی دیگر از ویژگی که می‌بینیم هر سه ضلع جامع، انسان و تمدن را محقق کرد و شکل داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: انقلاب اسلامی ایران همان ادامه تاریخ بعثت است، انقلاب اسلامی که هم اکنون در چهل سالگی آن هستیم پیوند وسیعی با کلمات قرآن دارد و مقام معظم رهبری خود مفسر بزرگ قرآن کریم است. انقلاب اسلامی بر مائده قرآن انقلاب اسلامی شد و تا امروز چندین دستاورد قرآنی مانند هزاران حافظ قرآنی و موسسه قرآنی پدید آمده است.

صالحی تصریح کرد: سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم یکی از این گام‌های قرآنی است و از تمام دست‌اندرکاران برگزار کننده این مسابقات تشکر می‌کنم. مجموعه تمام این شرکت کنندگان باشگاهی قرآنی را در سراسر جهان شکل دادند و توانستند این رویداد موسمی را به رویدادی مستمر پیش بردند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار