سید عباس صالحی به اهمیت مسابقات قرآن در ایجاد وحدت میان کشور‌های مسلمان جهان اشاره کرد.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم افتتاحیه سی و ششمین دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به موضوع توسعه فرهنگ قرآنی در جوامع مختلف اسلامی اشاره کرد و گفت: تبعا یکی از آن چیز‌هایی که ما می‌توانیم در ارتباطمان با جهان اسلام بیشتر روی آن فکر کنیم، دیپلماسی قرآنی است. قرآن به عنوان یک حلقه اتصال میان بیش از یک میلیارد مسلمان در جهان اسلام است که مهمترین و اصلی‌ترین نقطه ارتباطی مسلمانان با یکدیگر محسوب می‌شود. حلقه مشترک، بیش از یک میلیارد مسلمان، قرآن و فرهنگ قرآنی است.

وی ادامه داد: هر مقداری که ما در ارتباط قرآنی در فضای تلاوت، معارف، حفظ و حوزه‌های دیگر هنر قرآنی بیشتر بکوشیم، به طور طبیعی و غیر مستقیم حلقه ارتباطی ما را با جهان اسلام را قوی‌تر می‌شود.

وزیر ارشاد بیان کرد: به نظر می‌آید که ابتکارات و خلاقیت‌هایی که برای ارتباط بیشتر با جهان اسلام به کار می‌رود. بیش از ۸۰ کشور در این مراسم وجود دارند و این باعث می‌شود که ارتباط ما با جهان اسلام در شرایطی که ایران تحت فشار‌های مختلف است، بیش از پیش امسال تقویت و افزوده شود. این در حالی است که از سراسر جهان در این مسابقات حضور دارند و این مسابقات به ما کمک می‌کند که بتوانیم از طریق قرآن باب وحدت جهان اسلامی را میسر‌تر کنیم.

انتهای پیام/

صحبت‌های وزیر ارشاد درباره مسابقات قرآن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار