مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: سال گذشته ۵۱ هکتار از اراضی متصرفی بستر و حریم رودخانه‌های استان آزادسازی و رفع تصرف شد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، یوسف جعفری گفت: پارسال ۴۸۷ مورد تصرف بستر رودخانه‌ها شناسایی و از این تعداد برای ۴۶۵ مورد اخطاریه صادر شده است.

وی افزود: از این تعداد پرونده نیز ۸۴ مورد آن بدون ارجاع به محاکم قضایی و به صورت آنی رفع تصرف شده و اراضی متصرفی به مالکیت عمومی دولت درآمده است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کردستان به وجود ۱۲۳ فقره پرونده تصرف اراضی بستر رودخانه‌ها در سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: ۲۰ مورد از این پرونده‌ها منجر به صدور رای و آزادسازی اراضی متصرفی شد.

جعفری از آزادسازی چهار هکتار و هشت هزار مترمربع اراضی حریم رودخانه‌های استان نیز در یک ماهه سال ۹۸ خبر داد و افزود: در این مدت هشت هزار مترمربع از اراضی بستر رودخانه گاورود آزادسازی و رفع تصرف شده است.

وی اظهار داشت: به دلیل بارش ها، سرریز سد گاوشان و پیش بینی سیلابی شدن رودخانه گاورود ضمن ایجاد هماهنگی و تعامل با دستگاه قضایی و نیروی انتظامی، به آزادسازی این مقدار اراضی در بستر رودخانه گاورود اقدام شده است.

جعفری گفت: باتوجه به حجم بالای خاکریزی و تصرف توسط سودجویان، عملیات خاک برداری تا آزاد سازی کامل حریم و بستر رودخانه همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/م

آزادسازی چهار هکتار از  اراضی حریم رودخانه‌های استان کردستان در سال 98

برچسب ها: حوادث طبیعی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.