بنیانگذار جنبش تحریم رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشاتودی گفت آمریکا در مقابله با جنبش تحریم اسرائیل ناتوان بوده است.

عمر برغوثی: آمریکا در مقابله با جنبش تحریم اسرائیل ناتوان بوده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عمر برغوثی، بنیانگذار جنبش تحریم رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشاتودی گفت آمریکا در مقابله با جنبش تحریم اسرائیل ناتوان بوده است.

در ابتدا مجری شبکه گفت: دیده بان حقوق بشر نگرانی خود را درباره ممانعت دولت آمریکا از ورود عمر برغوثی به خاک این کشور اعلام کرد. اقدام دولت آمریکا در حالی صورت گرفت که برغوثی روادید لازم را برای رود به خاک آمریکا در اختیار داشت. مقامات آمریکایی از هرگونه اظهار نظر در این رابطه خودداری کرده اند. آن‌ها اعلام کرده اند که جزییات این موضوع محرمانه است.

وی افزود: کمیته ضدنژادپرستی آمریکایی‌های عرب تبار در بیانیه‌ای اعلام کرد:این نمونه دیگری از اقدام دولت ترامپ در ساکت کردن صدای فلسطینی‌ها و ایستادن در برابر حقوق آن‌ها است. جنبش تحریم سرمایه گذاری و خرید کالا‌های ساخت اسراییل در سال دو هزار و پنج ایجاد شد. این جنبش خواهان تحریم اسراییل از همه لحاظ شده است و متهم به یهودی ستیزی شده است. در این حال نیمی از ایالت‌های آمریکا با تصویب قوانینی به مقابله با این جنبش برخاسته اند. اوایل امسال مجلس سنای آمریکا لایحه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن ایالت‌های آمریکا از بستن قراداد با شرکت‌های حامی این جنبش خودداری کنند.

در ادامه، عمر برغوثی در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید:چرا از ورود شما به آمریکا جلوگیری شد، مقامات آمریکا به شما چه گفتند، گفت:از سوار شدن من به هواپیما در فرودگاه تل آویو به درخواست کنسول آمریکا جلوگیری شد. سازمان مهاجرت آمریکا ورود مرا به آمریکا با وجود داشتن روادید و مدارک مسافرتی معتبر ممنوع اعلام کرد. از نظر من این اقدام اسراییل به دستور آمریکا صورت گرفت. این یک اقدام غیردموکراتیک ضد جنبش تحریم اسراییل و به منزله سرکوب فلسطینی‌ها و حقوق بشر بود. دولت آمریکا هم اکنون متحد شده است که با تمام قدرت از اسراییل حمایت کند. آمریکا تمام تلاش خود را به کار گرفته است که صدای طرفداران حقوق بشر را در کرانه باختری رود اردن و نوار غزه و حتی در سرزمین‌های اشغالی ساکت کند. این افراد در جنبش صلح آمیز تحریم اسراییل بسیار فعال هستند، اما آمریکا مخالفت فعالیت آن‌ها است.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال خبرنگار که پرسید:دلیل اینکه شما قصد مسافرت به آمریکا را داشتید، چه بود، گفت:من قرار بود که دیدار‌های مهمی با سیاستگذاران در کنگره داشته باشم. من قرار بود که مصاحبه‌هایی با رسانه‌ها داشته باشم. قرار بود که در دانشگاه نیویورک، دانشگاه هاروارد و یک کتابخانه در فلادلفیا سخنرانی کنم. همچنین قرار بود که در یک نشست مهم در یک کنیسه در شهر شیکاگو شرکت کنم. ما قرار بود که در آنجا درباره حقوق فلسطینی‌ها و همچنین جنبش تحریم اسراییل سخنرانی کنیم. من همچنین قرار بود که در مراسم عروسی دخترم در آمریکا حضور داشته باشم.

برغوثی در ادامه در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید:هم اسراییل و هم آمریکا از هرگونه اظهار نظر درباره ممانعت از سفر شما به خاک آمریکا خودداری کرده اند، آیا این موضوع شما را متعجب نکرده است، گفت:این جای تعجب ندارد، زیرا آن‌ها اقدامی غیرقانونی را انجام داده اند. این به منزله تمسخر عدالت است. این به منزله تمسخر دموکراسی است. آمریکا با جلوگیری از ورود فردی، چون من که مدافع حقوق بشر هستم قوانین خود را نقض کرده است. آن‌ها از دیدار مردم آمریکا با مدافعان حقوق بشر فلسطینی جلوگیری می‌کنند.

دولت آمریکا چهره وحشتناکی از جنبش تحریم اسراییل به مردم این کشور نشان داده است. دولت آمریکا همچنین چهره بدی از این جنبش به اعضای کنگره نشان داده است. اما تمامی این موارد ساختگی و بر اساس دروغ هستند. آن‌ها اطلاعات خود را از رژیم راست افراطی اسراییل دریافت می‌کنند. این یک رژیم نژاد پرست و اشغال گر است. اعضای کنگره و مردم آمریکا هیچگاه سخنان مدافعان حقوق بشر فلسطینی را نشنیده اند. این رویه ارعاب آمیز و سرکوب کننده باید متوقف شود. مردم آمریکا و سیاستمداران آمریکایی باید به سخنان مردم فلسطین گوش فرا دهند.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید:بیست و هفت ایالت آمریکا قوانینی را ضد جنبش تحریم اسراییل تصویب کرده اند، واکنش شما به این موضوع چیست، گفت:سازمان آزادی مدنی آمریکا که یک سازمان مهم در آمریکا است، این اقدام ایالت‌های آمریکا را اقدامی ارعاب آمیز و سرکوب کننده توصیف کرده است. ما در دوران سناتور مک کارتی شاهد این اقدامات ضد افراد کمونیست در آمریکا بودیم و حالا شاهد این اقدامات ضد فلسطینی‌ها هستیم. این به منزله نقض اصلاحیه نخست قانون اساسی آمریکا است. در سال هزار و نهصد و هشتاد و دو، دادگاه عالی آمریکا حکم داد که تحریم تغییرات سیاسی و اقتصادی به منزله آزادی بیان است.

اصلاحیه نخست قانون اساسی آمریکا از این موضوع حمایت کرده است. تمامی این بیست و هفت ایالت از دستورات اسراییل تبعیت کرده اند. این اقدام آن‌ها به منزله نقض قانون اساسی آمریکا است. ما این موضوع را در دادگاه‌های آمریکا به چالش می‌کشیم و کشانده ایم. اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا قوانین ضد جنبش تحریم اسراییل را در سه ایالت آمریکا به چالش کشیده است. ما معتقدیم که می‌توانید در مبارزه خود به پیروزی برسیم. اسراییل تلاش می‌کند که جنبش تحریم را با تصویب قوانین سرکوب کند، زیرا در جلوگیری از گسترش و رشد اساسی این جنبش در بین اتحادیه‌های تجاری، گروه‌های مدافع حقوق زنان، کلیسا‌ها ناتوان بوده است.

برغوثی در ادامه در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید:آیا جنبش شما در جهان هم حمایت‌هایی به دنبال داشته است، گفت: قطعا اینگونه بوده است. شما می‌توانید با ورود با سایت گوگل به خوبی از میزان حمایت آگاه شوید. در خبرگزاری فرانسه، نیویورک تایمز، واشنگتن پست و بسیاری از روزنامه‌ها و رسانه‌ها در آمریکا و اروپا و از جمله در نشریه گاردین جنبش ما یک جنبش شناخته شده است. این موضوع سبب عصبانیت فوق العاده مقامات دولت آمریکا شده است. دولت آمریکا ضد اتحادیه ها، ضد اعراب و ضد یهودیان عمل می‌کند.

دولت آمریکا با حمایت از اسراییل تلاش می‌کند که پوششی برای موارد نقض حقوق بشر خود در سراسر جهان و از جمله نادیده انگاشتن حقوق مردم آمریکا بگذارد. بسیاری از مدافعان جنبش تحریم اسراییل و همچنین بسیاری از مدافعان حقوق بشر از اقدامات دولت آمریکا عصبانی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار