۲ هزار و ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به تعاونی‌های کردستان پرداخت شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به تعاونی‌های این استان از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی پرداخت شد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، برهان صلواتی گفت:این میزان تسهیلات برای ۲ هزار و ۷۰۵ طرح با اشتغالزایی پنج هزار و ۱۲۲ نفر پرداخت شده است.

صلواتی افزود: در این مدت هشت هزار و ۶۴۸ مورد بازرسی دوره‌ای و موردی از تعاونی‌های استان انجام شده و طی آن ۲۳۷ حادثه حادثه کاری نیز بررسی شده است.

وی گفت:بیش از هشت هزار نفر ساعت آموزش پیشگیری از حوادث کاری و برای سه هزار و ۸۵۰ نفر مقرری بیمه بیکاری برقرار شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت:همچنین درمدت یادشده ۴۸ شرکت تعاونی جدید با ۴۳۵ فرصت شغلی در این استان ایجاد شده است.

وی بیان کرد: این تعاونی‌ها یک هزار و ۱۷۶ عضو دارند و به آن‌ها یک هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی و روستایی پرداخت شده است.

صلواتی با اشاره به فعالیت یک هزار و ۶۰۸ تعاونی در این استان افزود: پیش بینی می‌شود حدود ۲۰ درصد از این تعاونی‌ها راکد باشند که عمده آن‌ها شامل تعاونی‌هایی است که اعضای آن تنها تعاونی را به ثبت رسانده و اقدام دیگری برای عملیاتی شدن انجام نداده اند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان درپایان گفت: در سال گذشته ۱۱ میلیون و ۲۰۹ هزار لیتر سوخت از مرز‌های استان صادر شد که سود حاصل از آن به ۱۸ هزار و ۲۰۰ خانوار مرزنشین پرداخت شده است.

انتهای پیام/م

 

برچسب ها: تعاونی ها ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.