وی افزود: ۹۱۰هزار هنرجو در پایههای دهم، یازدهم و دوازدهم در ۱۶۰رشته کاردانش و ۴۳رشته فنی و حرفهای داریم و هنرستانهای کشور با پراکندگی و پوشش صددرصدی در مناطق آموزشی کشور وجود دارند که حداقل یک هنرستان در هر منطقه آموزشی داریم.
مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه کاردانش بابیان اینکه کیفیت کالاهای تولیدی به نیروی انسانی ماهر و دارای مهارت وابسته است، گفت: یکی از برنامههای سالهای اخیر، توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی با محوریت سند تحول بنیادین است و توجه به حوزههای اشتغال و تنوع و تعدد در مشاغل آینده و تغییرات سریع تکنولوژی شرایطی را ایجاد میکند که باید با تعامل بین دستگاهی آموزشهای لازم صورت بگیرد.
آذر کیش با اشاره به تاریخچه آموزشهای فنی و حرفهای در بیستوپنج سال گذشته گفت: از سال ۷۳با تغییر نظام آموزش متوسطه و استقرار نظام جدید خطرپذیری، ریسکپذیری، کار تیمی، استقلال و تابآوری در بین دانش آموزان آموزش داده شد و تلاش شده است با آموزش عالی که منجر به تولید میشود، دانش آموزان با توجه به علاقهای که دارند دارای مهارت شوند.
وی در ادامه اضافه کرد: قطعاً رونق تولید در بستر فرهنگی امکانپذیر است و نقشی که آموزشوپرورش در فرهنگسازی حمایت از کالای ایرانی دارد بسیار مهم و اثرگذار است و مهارتآموزی کمک میکند تا دانش آموزان قدرت تصمیمگیری و حل مسئله را داشته باشند و باید مهارتها در تمامی دورههای تحصیلی پیگیری شوند.
آذر کیش با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بر اینکه خروجی آموزشوپرورش باید ورود به بازار کار داشته باشند، اظهار کرد: در هنرستانها آمادگی فراهم کردن بستر لازم و آموزش همراه با تولید راداریم و در چند سال اخیر پیگیر آن بودهایم و در بحث صنایعدستی در دو سال اخیر طرح ایران مهارت راداریم که حمایت از تولید کالای ایرانی را به همراه دارد.
مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه کاردانش تأکید کرد: با توجه به ماهیت نظام آموزشی و مهارتآموزی و فصل هشتم سند تحول بنیادین ضروری است همه دستگاهها در آموزشها مشارکت داشته باشند چراکه نیاز به متناسبسازی آموزشها با نیازهای بازار کار داریم.
انتهای پیام/