بر اثر بارش‌های شدید حدود یک هزار و ۱۵۰ نفر از ساکنان روستا‌های این استان بویژه در شهرستان‌های بردسکن، سرخس و کاشمر اسکان اضطراری یافتند.

اسکان اضطراری بیش از هزار نفر در خراسان رضوی/ تخلیه کامل روستای سیف آبادبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجتعلی شایانفر مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: هزار و ۱۵۰ نفر از ساکنان روستا‌های خراسان رضوی بویژه در بردسکن، سرخس و کاشمر اسکان اضطراری یافتند که ۵۸۰ نفر از این تعداد ساکن روستا‌های صیف آباد و محمد آباد بردسکن هستند و روستای صیف آباد به طور کامل تخلیه شده است.

وی تصریح کرد: ساکنان این روستا‌ها در مساجد، سالن‌های ورزشی و سایر مناطق امن اسکان یافتند.

بر اساس پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بارش شدید باران که از شنبه شب در این استان آغاز شده تا ۲۷ فروردین ادامه دارد.

بارندگی شدید در این مدت موجب جریان سیل در شهرستان‌های کلات، درگز و سرخس در شمال، بجستان در جنوب و خلیل آباد و بردسکن در جنوب غرب خراسان رضوی شده است.

شدیدترین این خسارت‌ها مربوط به کلات بخاطر آبگرفتگی ده‌ها منزل مسکونی است که منجر به صدور تخلیه یکی از محلات آن شد.

در پی تداوم بارش شدید هفت سد نیز در خراسان رضوی سرریز شده و چهار سد دیگر در آستانه سرریز قرار گرفته اند.

هشت رودخانه نیز در نقاط مختلف استان بخاطر حجم بارش‌های شدید سیلابی شده اند. با این وجود بخاطر تمهیدات و اقدامات پیشگیرانه دستگاه‌های مسئول و نظارت مستقیم استاندار خراسان رضوی و دیگر مدیران استانی تاکنون سیل در این خطه خسارت جانی نداشته است.

انتهای پیام//آ. ف


هفت سد خراسان رضوی سرریز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.