در حال حاضر ۴ هزار اسناد از ایثارگران و رزمندگان گیلانی دوران دفاع مقدس جمع آوری شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سرهنگ عباس بایرامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: از مجموع ۹۷ هزار رزمنده و ایثارگر استان گیلان در حال حاضر ۴ هزار اسناد از ایثارگران گیلانی دوران دفاع مقدس جمع آوری شده است.

وی در آیین رونمایی از فراخوان جشنواره ملی فانوس و تقدیر از هنرمندان حوزه دفاع مقدس و مقاومت در رشت، افزود: هر کدام از اسناد جمع آوری شده از رزمندگان و ایثارگران یک سناریو و سند مهم مربوط به دوران دفاع مقدس محسوب می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان، با بیان اینکه ۸ سال دفاع مقدس را می‌توان به عنوان سال‌های بی‌نظیر در تاریخ این کشور دانست، گفت: این ۸ سال متعلق به همه قشر جامعه اسلامی ایران بوده و امروز هم فعالیت‌های ارزشمند و هنری هنرمندان ما که در این عرصه کار می‌کنند یک حرکت اصیل و فرهنگی بزرگ است.

سرهنگ عباس بایرامی افزود: انتشار و نگاه هنرمندانه به فرهنگ اصیل دفاع مقدس بسیار اهمیت دارد و امروز با وجود اینکه بیش از ۳۰ سال از دوران دفاع مقدس گذشته، اما هنوز وقتی یک اثر ارزشمند و هنری از آن زمان پخش می‌شود مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد.

وی، هنر متعالی دفاع مقدس را یک هنر بی‌نظیر در جامعه امروز دانست و گفت: این هنر که نشان‌دهنده عمق دفاع مقدس بوده هنوز هم جای کار دارد و البته هنرآفرینی‌های رزمندگان اسلام در طول ۸ سال دفاع مقدس همواره با یک اخلاص درونی نیز همراه بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان، از اجرای نهضت خاطره‌نویسی مربوط به دوران دفاع مقدس خبر داد و افزود: نهضت خاطره‌نویسی و خلق آثار هنری ارزشمند از این خاطرات یکی از برنامه‌های ما در سال ۹۸ است و بنده معتقدم که ما همچنان باید در این عرصه زمینه‌ساز باشیم.

سرهنگ عباس بایرامی، به حرکت گروه های جهادی رزمندگان و ایثارگران برای کمک به سیل زدگان اشاره و تصریح کرد: حرکت جهاد‌گونه نیرو‌های مختلف برای کمک به مردم سیل‌زده در پل‌دختر، خوزستان، لرستان و بسیاری از مناطق کشور دیده می‌شود که یادآور حرکات عظیم دوران دفاع مقدس است.

 

انتهای پیام/م.ع

دریافت ۴ هزار اسناد از ایثارگران گیلانی دوران دفاع مقدس

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.