به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علی حسین زاده، معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: ثبت سفارش پایههای دوم تا ششم ابتدایی، پایههای یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم و پایههای هشتم و نهم کتابهای درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانشآموزان استعدادهای درخشان آغاز شده است و تا ۲۰ خرداد ادامه دارد.
وی افزود: ثبت سفارش کتابهای درسی سال تحصیلی ۹۹-۹۸ از طریق سامانه www.irtexbook.ir یا www.irtexbook.com انجام میشود.
معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، با بیان اینکه ثبت سفارش گروهی و انفرادی کتابهای پایه اول ابتدایی ۲۳ تیر آغاز میشود و تا ۵ شهریور ادامه دارد، گفت: همچنین ثبتنام کتابهای پایه دهم دوره دوم متوسطه و پایه هفتم استعدادهای درخشان ۲۳ تیر آغاز میشود و تا شانزدهم شهریور ادامه دارد.
علی حسین زاده افزود: امکان تغییرات برای اصلاح سفارش کتابهای درسی نیز از اول مرداد تا ۱۶ شهریور وجود دارد.
وی گفت: بر اساس بخشنامه با توجه به اینکه ثبت سفارش کتاب درسی دانشآموزان بر اساس اطلاعات موجود در سامانه سناد انجام میشود، مدارس باید آخرین وضعیت اطلاعات شناسنامهای و تحصیلی دانشآموزان را در سامانه سناد بهروزرسانی کنند.
معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان افزود: مدارس باید از طریق سامانه مربوطه نسبت به ثبت سفارش گروهی دانشآموزان اقدام و از ارجاع موردی دانشآموزان و اولیای آنان به کافینت برای سفارش انفرادی پرهیز کنند.
علی حسین زاده گفت: بهای کتابهای درسی برای ثبت سفارش گروهی، بر اساس قیمتهای پشت جلد کتاب است و دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع است.
وی، با بیان اینکه در صورت تمایل، دانشآموزان و اولیای آنها میتوانند از طریق همین سامانهها برای ثبت سفارش انفرادی ثبتنام کنند افزود: نام کاربری برای ورود به سامانه، کد ملی دانشآموز و رمز عبور آنها ۶رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانشآموز است.
معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش گیلان گفت:سفارش فردی و گروهی ثبتشده در سامانه از سوی کاربر مدرسه قابلرؤیت است و درخواست نسخه چاپی ثبت سفارش فردی از سوی مدارس ممنوع است.
علی حسین زاده افزود: کتابهای درسی دانشآموزان دورههای تحصیلی که در جدول زمانبندی آمده است، از طریق مدرسه محل تحصیل آنها که در سفارش دانشآموز قیدشده است، توزیع میشود. در صورت تغییر مدرسه محل تحصیل دانشآموز تا قبل از صدور حواله از منطقه به مدرسه، امکان اصلاح سفارش از طریق سامانه، وجود دارد.
وی تصریح کرد: دانشآموزانی که فقط تعدادی از کتابهای درسی را نیاز دارند و همچنین معلمان و دبیران میتوانند از تاریخ بیستم شهریور سفارش کتابهای درسی را از منوی «سفارش تکجلدی کتابهای درسی و بسته آموزشی» در سامانه ثبت کنند تا از طریق شرکت پست به آنها تحویل داده شود.
انتهای پیام/م.ع