مشاور وزیر آموزش‌وپرورش گفت: طبق برآورد‌های انجام شده، حدود ۸۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی و بازسازی مدارس مناطق سیل زده نیازمندیم.

خسارت حدود ۸۰۰ میلیاردتومانی سیل به مدارس کشوررضا مددی مشاور وزیر آموزش‌وپرورش  در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تمهیدات انجام شده برای  مدارس  و دانش آموزان مناطق سیل‌زده اظهار کرد: میزان خسارات و برآورد اولیه از مدارس آسیب دیده نشان از نیاز به  اعتبارات سنگین برای ساماندهی شرایط است، اما در این اتفاق آموزش و پرورش منفعل نیست و همه امکانات کشور از قبیل بسیج  بیش از ۱۰۰ هزار مدرسه، فعالیت  ۹۰۰ هزار معلم و داوطلبانی از ادارات کل استان‌ها و همه واحد‌های سازمانی را  برای کمک به مناطق سیل‌زده در دستور کار دارد.

وی  با اشاره به اینکه حجم  خسارات و جبران آن  دشوار اما توان و  اراده جدی برای تحقق اهداف  در آموزش و پرورش وجود دارد، ادامه داد: برای ساماندهی  مناطق سیل‌زده، استان‌های معین به وسیله وزیر آموزش  پرورش تعیین شدند، همچنین  سه معاون به عنوان نماینده ویژه وزیر در استان‌ها برای  رسیدگی به امور فعالیت خواهند شد، علاوه بر آن  در ستاد کارگاه تخصصی  برای کمک به استان‌های معین  وجود دارد، همچنین کمک‌هایی جمع آوری و ارسال می‌شود.

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در پاسخ به پرسشی مبنی بر چگونگی تعیین حجم اعتباری خسارات تاکنون اظهار کرد: اکنون میزان خسارات دقیق نیست و به مرور این اطلاعات کامل خواهد شد، اما تاکنون حداقل خسارت‌ها ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.

ورود خیرین برای بازسازی و نوسازی مدارس سیل‌زده

مددی با اشاره به اینکه هفته‌های آتی گزارش‌های دقیق تری از عملکرد در مدارس سیل‌زده ارائه می‌شود، گفت: دولت برای حل و فصل مشکلات ناشی از سیل وارد عمل شده است و اعتبارات تعیین شده در آموزش و پرورش برای تجهیزات و امکانات،  تخریب و نوسازی در نظر گرفته شده است.

وی درباره توانایی آموزش و پرورش در پرداخت این میزان از خسارات اظهار کرد: سازمان نوسازی با کمک دولت و خیرین مدرسه‌ساز کار را پیش می‌برد و بخشی از اعتبار به طور  پروژه های مشترک یا تعهد کامل خیر محقق خواهد شد.

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش همچنین به دیگر اقدامات آموزش و پرورش برای دانش آموزان مناطق سیل زده  اشاره و بیان کرد: برای دانش آموزان پایه دوازدهم فرصت سومی در امتحانات ایجاد کردیم بر این اساس  علاوه بر زمان‌های موجود برای امتحانات پایان سال،  یک نوبت اختصاصی در تیر یا  مردادماه  هم امتحان برگزار می‌شود، همچنین امتحانات داخلی به جای پایان خرداد تا آخر تیرماه ادامه می‌یابد؛ علاوه بر این نیروهای امدادی  سیل زده برنامه‌های فرهنگی و هنری  را برای دانش آموزان در نظر گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار