معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردکان گفت: سلامت، پایه و اساس یک جامعه است و برای سلامتی، مشارکت اجتماعی نیاز است.

خدمات حوزه بهداشت سلامت محور باشد نه درمان محوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، رقیه کرمانیان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردکان در نشست هفته سلامت شهرستان اردکان گفت در شعار امسال نکته‌های نهفته است که یکی از نکته‌های آن این است که سلامت پایه و اساس یک جامعه است و خدمات آن باید خدمات سلامت محور باشد، یعنی انسان‌ها باید از اول زندگی  به فکر سلامت خودشان  باشند و نباید اینگونه باشد که هر وقت دچار مریضی و بیماری شدند به سمت درمان و سلامتی بروند.

وی افزود: خدمات ما باید خدمات سلامت محور باشد نه درمان محور برای سلامتی مشارکت اجتماعی نیاز است یعنی سلامت، اجتماع محور است و باید همه مردم دست به دست همدیگر بدهند تا سلامت همگانی اتفاق بیفتد.

کرمانیان ادامه داد: باید مشارکت اجتماعی و هم مشارکت بین بخشی در این حوزه اتفاق بیفتد که بتوانیم موفق در این زمینه عمل نماییم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردکان تصریح کرد: انتظارمی رود در طول این هفته و در طول سال با توجه یه برنامه و طرح‌های دولت در این حوزه توزیع عادلانه خدمات سلامت بین مردم اتفاق بیفتد و ما تأکید داریم مشارکت همگانی بین مردم ما به خوبی انجام بگیرد اگر بخواهیم سلامت خودمان را تضمین کنیم اول باید سلامت جامعه خود را تضمین نماییم.

علیرضا جدیدی سرپرست فرمانداری اردکان  نیز در این نشست  گفت: در سال ۹۸ هفته سلامت با شعار مراقبت‌های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت نامگذاری شده است که بسیار این امر در جامعه مهم است.

وی افزود: ما باید در مراحل اولیه و جزئی و همچنین موارد بهداشت فردی خیلی از مسائل را رعایت نماییم که در مراحل بالاتر هم این مباحث بهداشتی به سطوح دیگری اشاعه نماید.

 جدیدی  گفت: در مدارس به فرزندان ما در خصوص بهداشت‌های فردی بسیار آموزش داده می‌شود و همه این موارد کوچک و جزئی، باعث فرهنگ در جامعه ما می شود و مردم را به سمت بهداشت همگانی هدایت می کند.

مراقبت‌های اولیه بهداشتی تنها راه رسیدن به پوشش همگانی سلامت

سید محمود پورهاشمی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردکان  نیز عنوان کرد: با توجه به مشکلاتی که دنیا در خصوص موضوعات سلامت با آن درگیر است، هر ساله سازمان بهداشت جهانی متولی و مسئول نظارت بر امور بهداشتی و سلامت دنیا، بر اساس نیاز عمومی و واجب کشور‌ها و دنیا در خصوص سلامت یک شعار را مطرح می‌نماید شعار امسال مراقبت‌های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت نام گذاری شده است.

وی افزود: این شعار بسیار پر مغز و با معنا است که شاید تنها راه رسیدن به این پوشش همگانی سلامت، مراقبت‌های اولیه بهداشتی است این امر به قدری مهم است که در حال حاضر دو سال پی در پی سازمان بهداشت جهانی همین شعار را مورد استفاده قرار داده است.

پورهاشمی افزود: اثر بخش‌ترین کار بر رسیدن به پوشش همگانی سلامت، رعایت اصول مراقبت‌های اولیه بهداشتی است که باید آن را عملیاتی نمود مراقبت‌های اولیه سلامت یعنی دسترسی مردم به بهترین، باکیفیت‌ترین و در دسترس‌ترین نیاز‌های اساسی سلامتیشان که با رنجی از نظر مالی همراه نباشد کشور ایران یکی از کشور‌های پیشرفته در این زمینه به حساب می‌آید.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردکان بیان کرد: با طرح ایجاد شبکه‌های بهداشت درمانی در اقسا نقاط کشور، دسترسی به این خدمات راحت‌تر شده است و تلاش‌هایی که تا این زمان در این حوزه صورت گرفته، در دنیا مورد تحسین واقع شده است.

طرح سلامت سال ۱۳۹۴ در ایران مورد پیگیری قرار گرفت و به دنبال آن طرح‌های متعددی به وجود آمد که کشور ما توانسته است این طرح‌ها را به خوبی به اجرا در آورد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.