فرمانده تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان همدان گفت: حضور ارتش در کنار سپاه پاسداران عزتمند انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی مقتدر و مرزداران خار چشم دشمنان شده است.

ارتش و سپاه خار چشم دشمنانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  امیر سرتیپ دوم ستاد نورخدا شاکرمی ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه در جمع نمازگزاران همدانی  با بیان اینکه هدف ارتش حفاظت از ام‌القرای جهان اسلام و کنار ملت بزرگ ایران بودن است خاطرنشان کرد: بودن ارتش در کنار سپاه پاسداران عزتمند، نیروی انتظامی مقتدر و مرزداران خار چشم دشمنان است.

وی با بیان اینکه امام راحل اعتقاد داشتند ارتش از ارکان مملکت و ضامن تأمین امنیت کشور است اظهار کرد: امام (ره) اعتقاد داشتند که باید در نیروی ارتش بصیرت‌افزایی شود و مستشاران نیز از کشور بیرون روند.

شاکرمی با بیان اینکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ۴۲ هزار مستشار خارجی در ارتش حضور داشت افزود: علاوه بر این در شرکت نفت و سایر نهاد‌ها نیز مستشاران خارجی فعال بودند.

فرمانده تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان همدان با اشاره به اینکه امام معتقد بودند بدنه ارتش با سران آن متفاوت است تصریح کرد: امام معتقد بودند که باید از این ظرفیت برای انقلاب استفاده کرد.

وی با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی نابغه جنگ بود ادامه داد: در تاریخ ۱۹ سال ۱۳۵۶ شهید صیاد شیرازی و دیگر همرزمانش به صورت آشکار در پادگان‌های آن زمان فعالیت‌های انقلابی خود را آغاز کردند.

شاکرمی خاطرنشان کرد: این گروه با بدنه ارتش ارتباط برقرار کردند و اقدامات شایسته‌ای را انجام دادند؛ در نهایت در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ که بیعت تاریخی همافران با رهبر انقلاب انجام و به روند پیروزی انقلاب اسلامی سرعت بخشید.

وی انقلاب اسلامی با به چالش کشیدن غرب و شرق حکومت مردمسالاری دینی را ارائه کرد گفت: وقتی عناصری خواسته یا ناخواسته دنبال انحلال ارتش بودند، درایت و هوشمندی امام (ره) مانع از این اقدام شد.

فرمانده تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان همدان با بیان اینکه ۲۹ فروردین نشاندهنده دوراندیشی امام راحل است اظهار کرد: نتایج این تصمیم را در دفاع مقدس و دوران بعد از آن دیدیم.

وی با تأکید بر اینکه ۲۹ فروردین روز تولد دوباره ارتش بود افزود: این روز نقطه عطف همزبانی مردم و ارتش بود و پیوندی بود که ارتش با امام امت و ملت بزرگ بست و به آن پایبند بوده و هست.

شاکرمی با اشاره به اینکه امروز عملکرد ارتش رضایتمندی مردم و مقام عظمای ولایت را دارد تصریح کرد: خواسته بنیانگذار انقلاب پیوند برادری ملت با ارتش بود که در سال ۱۳۵۸ شعار «ارتش فدای ملت» سر داده شد و ما امروز در استان گلستان، لرستان و خوزستان تحقق این شعار را می‌بینیم.

وی با بیان اینکه خواسته دیگر بنیانگذار انقلاب برگزار رژه ارتش در روز ۲۹ فروردین بود تا اقتدار آن در معرض دید همگان قرار گیرد ادامه داد: ارتش نماد صلابت و اقتدار کشور است.

فرمانده تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان همدان با اشاره به اینکه خواسته دیگر رهبر کبیر انقلاب اسلامی عدم ورود ارتش به احزاب و فعالیت‌های سیاسی بود که محقق شد خاطرنشان کرد: ارتش در طول ۴۰ سال گذشته خالصانه در کنار مردم و با مردم بوده است.

وی با بیان اینکه امام راحل بر مکتبی بودن ارتش تأکید بسیار داشتند گفت: ارتش ما مکتبی، دینی، ولایی، مردمی و انقلابی است.

شاکرمی با اشاره به اینکه در ابتدای انقلاب فتنه‌گران و دشمنان خارجی جنگ‌های داخلی را راه‌اندازی کردند افزود: اگر این درگیری‌های نبود، آمادگی نظامی ارتش بیشتر می‌بود.

وی با بیان اینکه ارتش با حمایت و پشتیبانی مردم بزرگ و شریف درسی به معاندین و استکبار دادند که در تاریخ به ثبت رسید تصریح کرد: طی هشت سال دفاع مقدس ۱۰۵ عملیات کوچک و بزرگ انجام شد.

فرمانده تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان همدان با بیان اینکه ارتش عملیات‌های به یادماندنی را در هشت سال دفاع مقدس به انجام رساند ادامه داد: در آغاز جنگ تحمیلی هشت فروند نیرو‌های هوایی ۲ ساعت بعد به تجاوز دشمن پاسخ دادند.

وی ادامه داد: عملیات کمان ۹۹ کمتر از ۲۴ ساعت انجام شد و ۱۴۰ فروند به هدایت شهید فکوری، نیروی هوایی عراق را زمین‌گیر کرد.

 شاکرمی با اشاره به اینکه شهید صیادشیرازی مبتکر عملیات‌های بزرگ و مؤثری در دوران جنگ بود خاطرنشان کرد: در نخستین سال جنگ تحمیلی، ارتش دشمن را زمین‌گیر کرد و افتخار این مجموعه انقلابی در سال ۱۳۶۱ ادامه یافت که پایگاه شهید نوژه در این عملیات نقش بسزایی داشت.

وی  با بیان اینکه نیروی زمینی محوری ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از کارکنان وظیفه، درجه داران و ... را به کار گرفته است گفت: ۵۰ میلیون گلوله توپخانه به مصرف رسید و در آن مقطع زمانی عباس دوران اجلاس جهانی بغداد را بر هم زد و عراق را بی‌آبرو کرد.

فرمانده تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان همدانبا اشاره به اینکه هشت سال دفاع مقدس گنجینه‌ای از علم، تدبیر، حکمت، حماسه، شجاعت، جسارت و شهادت بود که در ذهن استکبار نمی‌گنجید اظهار کرد: ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس بیمه شد.

وی افزود: ارتش افتخار دارد در هشت سال جنگ تحمیلی در کنار سایر نیرو‌های مقدس از ایران اسلامی و ارزش‌های انقلاب دفاع کند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس مظهر حماسه، معنویت، وحدت و یکپارچگی برای ملت بزرگ ایران بود تصریح کرد: ارتش انقلابی افتخار می‌کند که ۴۸ هزار شهید و ۲۵۰ هزار جانباز تقدیم ایران اسلامی کرده است.

شاکرمی با اشاره به اینکه ارتش پس از جنک با دانشگا‌ه‌ها ارتباط برقرار کرد و ادوات جنگی بسیاری را تولید کرد ادامه داد: ارتش ساخت انواع سلاح سرد و گرم را در دستور کار قرار داد و به توفیقات بسیاری دست یافت.

فرمانده تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان همدان با اشاره به اینکه ارتش امروز از آمادگی کامل برخوردار است گفت: افتخار می‌کنیم در هشت سال دفاع مقدس و کمک در بلایای طبیعی در کنار ملت ایران بوده و خواهیم بود.

انتهای پیام /د.ا

حضور ارتش در کنار سپاه خار چشم دشمنان شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.