در روزهای آتی؛

صدای سوت قطار در مسیر ریلی جنوب به صدا درمی آید

مدیرکل راه آهن جنوب از بازگشایی ترمیم و بازسازی مسیر ریلی جنوب تا ۳ روز آینده خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالکریم درویش زاده مدیرکل راه آهن جنوب گفت: سیلاب اخیر خوزستان منجر به مسدود شدن خط راه آهن بین ایستگاه‌های بامدژ به آهودشت و آب شکستگی در بیش از ۲ کیلومتر در این مسیر شد.

وی، ترمیم ۲۵ متر خط ریلی در بین این ۲ ایستگاه را یکی از جبهه‌های کاری راه آهن برای بازگشایی مسیر جنوب عنوان و کرد و افزود: در حال حاضر این مسیر ترمیم و برای انجام بررسی‌های لازم قطار از روی این مسیر عبور داده شد.

درویش زاده همچنین انجام عملیات تعمیر خط در ایستگاه نظامیه که بخشی از مسیر آن نیز دچار آب شستگی شده بود را جبهه دیگری از عملیات تعمیراتی جهت بازسازی مسیر جنوب عنوان و تصریح کرد: یکی از مشکلات موجود در این ایستگاه دبی ۶۰ متر مکعب بر ثانیه آب است.

این مقام مسئول در ادامه اذعان داشت: به همین منظور کارشناسان فنی این اداره کل از طرحی ابتکاری برای انجام عملیات تعمیر استفاده کردند و در این راستا ۲ باکس در ۲ طرف جریان آب کاشته شد که بعد از آن موفق شدیم داخل آن‌ها را با سنگ پر و شاسی‌های موقت بر روی این سازه‌ها قرار داده دهیم.

عبدالکریم درویش زاده ایجاد این سازه‌ها را به منظور بستن جریان آب دانست و اظهار کرد: این اقدام بعد از چند روز فعالیت امروز با موفقیت انجام شد.

وی افزود: این طرح فرصت بیشتری را به عوامل فنی می‌دهد تا بتوانند عملیات بازسازی خط را بر اساس استاندارد‌های تعیین شده انجام دهند.

درویش زاده با بیان اینکه مسیر ریلی جنوب طی ۳ روز آینده بازگشایی می‌شود، بیان داشت: از چند روز گذشته کارگران راه آهن برای بازسازی این مسیر شبانه روز در حال کار و تلاش هستند.

عملیات ترمیم در مسیر راه آهن اهواز - خرمشهر ادامه دارد

وی درخصوص توقف حمل و نقل ریلی در مسیر اهواز- خرمشهر تصریح کرد: صبح روز یکشنه دبی آب خروجی به سمت ایستگاه‌های حمید و حسینیه در خرمشهر قسمتی از خط ریلی راه آهن جنوب در کیلومتر ۸۷۱ را دچار آب شستگی کرد.

مدیرکل راه آهن جنوب افزود: عملیات اجرایی برای ترمیم خط و انجراف آب شروع شده و تلاش می‌شود هرچه سریعتر این خط ترمیم و بازگشایی شود.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: حمل و نقل ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.