دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان نهاوند گفت: دوره عربده کشی و استفاده از سلاح سرد تمام شده و همه کسانی که سلاح سرد و غیر مجاز دارند یک هفته فرصت دارند تا آنها را به نزدیک ترین یگان نظامی تحویل دهند.

دارندگان سلاح سرد و غیر مجاز یک هفته فرصت تحویل دارندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سید هادی مصطفوی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نهاوند گفت: با توجه به پرونده های قضایی اخیر پیرامون منازعات و درگیریهای منجر به جرح و قتل در روستاها و  شهرستان نهاوند به تمامی افرادی که با سلاح گرم غیرمجاز و سلاح سرد اعم از قمه، قداره، شمشیر و نظایر آن  موجب سلب آسایش مردم شوند اخطار داده می شود ظرف یک هفته سلاح خود را به نزدیکترین یگان انتظامی تحویل دهند.

مصطفوی افزود: در غیر اینصورت ماموران انتظامی مکلفند ضمن شناسایی اشخاص مذکور در صورت ملاحظه بزه مشهود (حاملان، دارندگان و بکارگیرندگان) نسبت به دستگیری مرتکبان اقدام نمایند و در موارد غیر مشهود با دستور قضایی اقدام مقتضی برای کشف سلاح و دستگیری متهم صورت گیرد.

دادستان نهاوند اضافه کرد: اقدام مشابه درخصوص اشخاص دارای سلاح مجاز که از آن در منازعات بکارگیری نمایند، جاری خواهد بود همچنین در صورتی که بکارگیری سلاح از سوی مرتکب جنبه عمومی داشته و به قصد جان و مال یا ارعاب مردم صورت گیرد و منجر به نا امنی در جامعه شود مشارالیه به عنوان «محارب» شناخته خواهد شد.

وی بیان کرد: ماموران انتظامی در صورت نیاز با رعایت قانون بکارگیری سلاح، برای دستگیری مرتکبان اقدام خواهند نمود و ماموران مکلفند با حضور فوری در محل، نسبت به دستگیری کلیه افراد دخیل در نزاع اعم از معاونان و مباشران اقدام نمایند هر گونه منازعه با استفاده از هر نوع سلاح با مجازات اشد قانونی همراه خواهد بود.

مصطفوی گفت: شهروندان گرامی نیز به محض مشاهده یا اطلاع از موارد ذکر شده، سریعاً به مراجع اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی گزارش نمایند تا با افراد مخل در نظم و سلب آسایش مردم برخورد شود.

انتهای پیام/ س

به کلیه دارندگان سلاح گرم غیرمجاز و سلاح سرد یک هفته فرصت داده می شود تا نسبت به تحویل سلاح خود اقدام نمایند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
عالي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
دستشون درد نکنه، امیدوارم در تهران نیز چنین شود؟