رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از برگزاری ۱۲۰ جلسه تخصصی آموزش خانواده برای اولیای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه استان خبرداد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خلیل رنجبر رییس آموزش وپرورش استثنایی استان صبح امروز در کارگاه استانی آموزش خانواده؛ ضرورت‌ها واهداف ویژه اولیای دانش آموزان اظهار داشت:با توجه به اهمیت امرمهم آموزش خانواده در مدارس ودر نظام تعلیم وتربیت دانش آموزان با نیاز‌های ویژه از ابتدایی سال تحصیلی جاری بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر در جلسات کارگاهی دانش افزایی وتوانمندسازی اولیا شرکت کرده اند.

رنجبر گفت: از این تعداد شرکت کننده در جلسات آموزش خانواده بیش از ۹۰۰ نفر زن و حدود ۴۰۰ نفر مرد بودند که سعی شده با ارتقای سطح آگاهی به لحاظ تربیتی و افزایش سطح مهارتی به لحاظ عملکردی در ارتباط با نحوه رفتار مناسب باکودکان با نیاز‌های ویژه نگرش، احساسات وواکنش‌های عاطفی آنان به سمت آشنایی با ویژگی‌های خاص، توانمندی، محدودیت‌ها وعلاقمندی‌های کودک با نیاز ویژه سوق داده شود.

وی با اشاره براینکه برای آموزش والدین لازم استدر هر منطقه نیاز‌های آموزشی آنان به طور دقیق شناسایی شده و براساس آن برنامه آموزشی طراحی شود، خاطر نشان کرد:این کارگاه‌های آموزشی در مقایسه با سال گذشته از لحاظ تحت پوشش قرار دادن خانواده‌ها ۱۴ درصد رشد داشته است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان در ادامه گفت:در طی ۶ ماهه اول سال تحصیلی جاری در قالب برگزاری ۱۲۰ کارگاه به مدت ۲۰۴ ساعت در ۴۸ مدرسه مستقل شهری با حضور ۴۳ نفر از مدرسان آموزش خانواده آموزش‌های تخصصی با استفاده از روش‌ها و فنون نوین برای اولیای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه توسط آموزش و پرورش استثنایی استان ارائه شده است.

وی با تاکید بر آموزش خانواده و اولیای دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه در سطح استان تصریح کرد: اعضای خانواده به آموزش مستمر و پویا نیاز دارند و ارائه خدمات مشاوره‌ای به خانواده‌ها در روند شکل‌گیری خانواده متعالی نقش خاصی دارد و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رنجبر در ادامه مهم‌ترین اهداف آموزش والدین در جلسات «آموزش خانواده» اداره آموزش و پرورش استثنایی را کمک به اولیا در تربیت صحیح فرزندان با توجه به ضرورت‌ها، بررسی مسائل ومشکلات دانش آموزان با نیاز‌های ویژه، ایجاد هماهنگی بین آموزش‌های مدرسه و خانه عنوان کرد.

وی افزود: تعمیم آموزش‌های مدرسه در خانه، توجه به نقش مدرسه وخانواده در رشد اجتماعی دانش آموزان وکمک به رشد استقلال فردی واجتماعی آنان، آموزش شیوه‌های برخورد با دانش آموزان با نیاز‌های ویژه وآشنا کردن اولیا با تربیت صحیح فرزندان و امور تحصیلی آنان با توجه به وجود تفاوت‌های فردی میان فرزندان یک خانواده را از جمله اهداف دیگیر این جلسات برشمرد.

گفتنی است در خلال برگزاری این کارگاه از اولیای فعال در برگزاری جلسات آموزش خانواده در مدارس با نیاز‌های ویژه تجلیل شد.

انتهای پیام/ع

برگزاری ۱۲۰ جلسه آموزش خانواده در مدارس با نیاز‌های ویژه استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.