رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بهترین شیوه برای ساخت مسکن مشارکت مردم است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه بهترین شیوه برای ساخت مسکن مشارکت مردم است، گفت: در خیلی از روستا‌ها بحث جابه‌جایی است و این حریم‌ها را زودتر به ما اعلام کنند.

علیرضا تابش اظهار داشت: تاکنون خیرین زیادی به ما مراجعه کردند، در مرحله نخست آورده تکمیلی فرد و در مراحل بعدی مشارکت خیرین را می‌آوریم.

وی افزود: بهترین شیوه مشارکت مردم است، اینکه بسازیم توسط پیمانکار و کلیدتحویل دهیم نباشد و مردم خودشان در ساخت مشارکت کنند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان کرد: در خوزستان ۲۰۰ روستا را در حریم اعلام کردند، برای جابه‌جایی و تأسیساتی که این ۲۰۰ روستا می‌خواهد ۴ هزار میلیارد تومان است، ما در آنجا نیز این‌جور گرفتاری‌هایی داریم.

وی بیان کرد: این مملکت پولش کجاست در این شرایط که بخواهد این کار‌ها را انجام دهد، کمیسیونی بگذاریم که این حریم‌ها را قدری تعدیل کنیم و امکان فعالیت در شهر و روستا برای مسئولان و مجریان فراهم شود.

تابش تصریح کرد: با توجه به حجم کاری که وجود دارد باید در لرستان حدود ۳۸ هزار قرارداد ببندیم، استاندار ترتیبی دهند که این جلسه برگزار شود و بحث‌های جدیدی رخ می‌دهد که کمک می‌کند، هشت بانک سهمیه دارند که ابلاغ‌ها نیز مشخص است.

وی خاطرنشان کرد: حرائم وزارت نیرو باید اعلام به ما کند در شهر و روستا، در رودخانه‌ها و انهاری که وجود دارد تا ما این مهم را در زمینه‌هایی که بخواهیم تملک و واگذار کنیم و در روستا‌ها رعایت کنیم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در خیلی از روستا‌ها بحث جابه‌جایی است و این حریم‌ها را زودتر به ما اعلام کنند و روی نقشه‌ها پیاده شود. در زمین مایی که در پل‌دختر وجود داشت و می‌توانستیم زمین معوض دهیم به این ۳۰۰ پلاکی که باید نوسازی شود بررسی شد و بنا است شهر پل‌دختر را بازدید کنیم و گزینه مایی که مطرح‌شده آنچه مردم راضی هستند انجام دهیم.

وی اظهار داشت: طی دوره اسکان موقت، هزینه اسکان را ما به مردم پول نقد می‌دهیم و به هر طریقی که خودشان می‌دانند هزینه و اسکان پیدا کنند؛ بانک‌ها قبول کردند نهایت همکاری را با ما داشته باشند، هر امکانی که خواستند در اختیار می‌گذاریم، در هر شعبه‌ای که داشته باشند فضا و مکان می‌دهیم، بانک‌ها و بنیاد مسکن دو بازوی بازسازی هستیم.

انتهای پیام/ب

مردم سیل‌زده در ساخت مسکن مشارکت‎ کنند

برچسب ها: بنیاد مسکن ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.