معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش به شرح جزئیاتی درباره طرح "رتبه‌بندی معلمان" پرداخت.

صفر تا صد طرح «رتبه‌بندی معلمان» که فرهنگیان باید بدانندبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  علی الله‌یار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره رتبه‌بندی معلمان و در پاسخ به این پرسش که "آیا در پیش‌نویس این طرح به موضوع تمام‌وقت‌شدن معلمان تأکید شده است؟ " اظهار کرد: آنچه به‌عنوان لایحه رتبه‌بندی تدوین شده است به کلیات آن اشاره می‌کند، هرچند رتبه‌بندی جزئیات زیادی دارد، اما نمی‌توانیم تمام آن را در قانون لحاظ کنیم و اگر این کار انجام می‌شد برخی جزئیات رتبه‌بندی از قلم می‌افتاد و بعداً در اجرا دچار مشکل می‌شدیم؛ برای کلیات رتبه‌بندی تحت عنوان قانون رتبه‌بندی از مجلس مجوز می‌گیریم و بعداً به آیین‌نامه اجرایی از عوامل امتیازآور تبدیل می‌شود و آنچه محور پرسش شماست در کلیات رتبه‌بندی نیست.

چهار طبقه در طرح رتبه‌بندی معلمان

وی افزود: کلیات رتبه‌بندی شامل طبقات حرفه‌ای و رتبه‌ای فرهنگیان است که ۴ رتبه را مشخص کرده است، رتبه نخست برای همه اجرا می‌شود، در رتبه دوم افراد بر اساس عوامل عملکردی، گواهینامه‌ها و مستندات ارزیابی می‌شوند، رتبه سوم و چهارم نیز اکتسابی است و این‌گونه نیست که همه افراد را در این رتبه‌ها قرار دهیم و باید حتماً از آخرین رتبه‌ای که فرد می‌گیرد یک دوره زمانی گذشته باشد و شرایط و امتیازاتی را کسب کند تا به رتبه سوم و چهارم دست یابد.

عوامل مادی و انگیزشی خوب در طبقات سوم و چهارم

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: هر فردی که به رتبه‌های سوم و چهارم دست یابد از عوامل انگیزش مادی و معنوی خوبی برخوردار خواهد شد، امیدواریم هرچه زودتر رتبه‌بندی در دولت تصویب و به مجلس ارسال شود و هر چه مجلس به‌لحاظ شرایط و زمان اجرا مصوب کند دولت ملزم به اجرای آن است.

الله‌یار ترکمن ادامه داد: تقریباً کار بررسی رتبه‌بندی در دولت تمام و ابهامات موجود برطرف شده است، با توجه به عزم مجلس امیدواریم در کوتاه‌مدت برای اجرا تصویب شود.

وی تأکید کرد: شرایط کار معلمان و تعیین ساعات کار آن‌ها اصلاً در رتبه‌بندی مطرح نیست؛ این مسائل در طرح طبقه‌بندی مشاغل تعیین می‌شود که آن را تغییر نداده‌ایم و این‌که رتبه‌بندی را به ۳۰ ساعته شدن معلمان نسبت دهیم به‌شدت تکذیب می‌شود و آموزش و پرورش هیچ برنامه‌ای در این باره ندارد.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش نیز در آخرین اظهارنظر خود درباره رتبه‌بندی معلمان گفته است: طرح رتبه‌بندی مسیر اداری خودش را طی کرده است و در کمیسیون‌های دولت مطرح و تصویب شد و سپس به صحن رسید.

وی ادامه داد: در صحن دولت این طرح طی دو جلسه بررسی شده بود و به جلسه بعد موکول، اما متأسفانه با برخی اولویت‌های دیگر مواجه شد و برای جلسه دولت این اولویت‌ها بسیار مهم بود که از جمله این اولویت‌ها می‌توان به موضوع بودجه و تغییر ساختار آن اشاره کرد و بعد از آن هم متأسفانه سیل و مسائل حول آن اتفاق افتاد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه «آیا معلمان از مهر ۹۸ می‌توانند امیدوار به اجرای طرح باشند یا خیر؟» تأکید کرد: نسبت به اجرایی کردن این طرح طی امسال بسیار امیدوار هستیم یعنی امسال به‌عنوان سال اجرای مرحله نخست رتبه‌بندی خواهد بود و به‌لطف خداوند این کار اتفاق می‌افتد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

آیا اجرای "رتبه‌بندی معلمان" با افزایش ساعات کار مرتبط است؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خدماتی
۲۰:۲۴ ۱۵ دی ۱۳۹۸
جناب حاجی میرزای ما خدماتی ها را فراموش نکنید این دفعه از پایین به بالا نگاه کنید .حقوق ما خیلی کم است به وضع ما رسیدگی کنید ورتبه بندی را هم برای ما اعمال کنید
Iran (Islamic Republic of)
سرایدارو خدمتگزار
۲۰:۲۰ ۱۵ دی ۱۳۹۸
رتبه بندی برای ما سرایداران وخدمتگزاران اجرا کنید چون ما شب وروز در مدرسه زحمت می کشیم حقوق ما واقعا خیلی کم است وکفاف زندگی ما را نمی دهد روزها وشب ها کل کار مدرسه بر دوش ما است
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۲:۱۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۸
این مسعولان ووزیران از خدا نمی ترسند نمی ترسند که باید در روز قیامت جواب پس بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۲۸ مهر ۱۳۹۸
سلام .لطفا رتبه بندی فرهنگیان را برای فرهنگیان ده سال سابقه خدمت رسمی به بالا اعمال کنید .باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
این طرح در مورد بازنشستهها چگونه خواهد بود؟
Germany
موسوی احمدی
۱۹:۰۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
رتبه بندی معلمان بدون در نظر گرفتن معلمین بازنشسته از عدالت بدور است و هر نوع طرحی. باید شمول همه معلمان باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
ای کاش ما فرهنگیان بدانیم که در این زمان حرف زدن این مسئول محترم یعنی چی و باید ما فرهنگیان چگونه به آن جواب بدهیم