رئیس‌جمهور روسیه در نشستی در پایتخت چین درباره موضوعات مختلف اعم از اقتصاد، سیاست و ... صحبت کرد.

پوتین: روسیه از افزایش تجارت با چین استقبال می‌کند/ جنگ تجاری به اقتصاد جهانی آسیب می‌زندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با حضور در یک نشست خبری در پایتخت چین در حاشیه  نشست «یک کمربند یک جاده» در کنار مطرح کردن مسائل مختلف در حوزه اقتصاد و سیاست، به موضوع لغو معافیت تحریمی خریداران نفت ایران نیز اشاره کرد.

پوتین اعلام کرد: «سخت است بگوییم بعد از تصمیم ترامپ در زمینه تحریم‌های (نفتی) علیه ایران، چه اتفاقی برای بازار جهانی نفت می‌افتد».

وی گفت: علی‌رغم تشدید تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران، روسیه تولید خود را افزایش نخواهد داد.

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه افزود مسکو به افزایش ظرفیت ترانزیت و حمل و نقل خود علاقمند است.

وی در خصوص میزان تبادلات تجاری با پکن گفت: روسیه از افزایش تجارت با چین استقبال می‌کند.

رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد هیچ‌کسی خواستار جنگ‌های تجاری نیست. جنگ‌های تجاری در حال آسیب زدن به اقتصاد جهانی هستند.

ولادیمیر پوتین در خصوص عملیات مبارزه با تروریسم در سوریه اعلام کرد: ما باید به مبارزه علیه تروریست‌ها در ادلب سوریه ادامه دهیم.

وی ادامه داد: توافق کامل در خصوص اعضای کمیسیون قانون اساسی سوریه دشوار است، اما ما باید این کار را انجام دهیم. ما با معارضان سوری در خصوص کمیسیون قانون اساسی سوریه همکاری خواهیم کرد.

رئیس جمهور روسیه درباره اوکراین نیز سخنانی را بیان کرد. پوتین با بیان اینکه ‌تمایل دارد موضع رئیس جمهور منتخب اوکراین را در خصوص مناقشه در شرق این کشور بداند، افزود روسیه در نظر دارد اعطای شهروندی روسیه به همه اوکراینی‌ها را تسهیل کند. وی همچنین گفت: ما باید در خصوص راه‌هایی برای پایان دادن به مناقشه در شرق اوکراین با رئیس جمهور منتخب این کشور گفتگو کنیم. توافقنامه‌های مینسک برای شرق اوکراین بسیار مهم و حیاتی است.

ولادیمیر پوتین هم‌اکنون برای شرکت در نشست «یک کمربند یک جاده» در چین حضور دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار