استاندار قزوین گفت:در کنار بهره گیری از همکاری نهاد‌های دولتی، باید از ظرفیت‌های مردمی برای کمک به حل و پیگیری مسایل بیماران نادر استفاده شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، عبد المحمد زاهدی استاندار در نشست با اعضای هیات مدیره بنیاد امور بیماری‌های نادر گفت: عمده بیماران نادر ایران از اقشار ضعیف جامعه هستند و اغلب تحت پوشش بهزیستی یا کمیته امداد قرار دارند.

وی اضافه کرد: بنیاد امور بیماری‌های نادر و هر موسسه عام المنفعه و مردم نهاد در صورت وصل شدن کامل به نهاد‌های دولتی از کارکرد اصلی خود خارج می‌شود، هرچند که بسیاری از نهاد‌های دولتی مانند بهداشت و درمان، بهزیستی و کمیته امداد و نهاد‌های خیریه باید برای حل برخی از امور و مشکلات آن‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

زاهدی با تاکید بر جلب مشارکت‌های مردمی برای حل مسایل بیماران نادر گفت: این فرهنگ باید در جامعه رشد یابد که مردم به مشکلات مردم و همنوعان خود احساس تعهد کنند.

زاهدی خاطرنشان کرد: در بسیاری از موارد توانمندی و ظرفیت‌های مردم در چنین زمنیه‌هایی نادیده گرفته می‌شود که همین عامل موجب شده خود مردم نیز این توانمندی‌ها را نادیده و یا دست کم بگیرند.

استاندار افزود: باید بررسی شود که از ۲۹۲ بیماری نادر شناخته شده در ایران کدام انواع در قزوین بیشترین فراوانی را دارند تا از این طریق برنامه ریزی لازم برای پیشگیری و درمان آن‌ها انجام شود.

وی همچنین درباره درخواست صدور مجوز و تسهیل امور برای تشکیل شورای مشارکت‌های مردمی بانوان در امور بیماری‌های نادر در قزوین قول مساعد داد.

انتهای پیام/ک

نشست استاندار قزوین  با اعضای هیات مدیره بنیاد امور بیماری‌های نادر

برچسب ها: اخبار سلامت ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار