رییس سازمان دامپزشکی کشور در قزوین گفت: پیش بینی بموقع و برنامه ریزی مناسب باعث کنترل آنفولانزای فوق حاد پرندگان در کشور شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،علیرضا رفیعی پور رییس سازمان دامپزشکی کشور در مراسم روز جهانی دامپزشکی در قزوین گفت: اگر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از سال ۹۷ ادامه می‌یافت، ۴۵ میلیون قطعه مرغ تخم گذار در کشور تلف می‌شد که این رقم به ۸۰۰ هزار قطعه کاهش یافت.

رفیعی پور افزود: نیمه دوم سال ۹۷ را باید سالی با آرامش و سلامت در حوزه دام و طیور دانست که نتیجه زحمات دامپزشکان کشور است.
وی اضافه کرد: از دیگر علل موفقیت در مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان همدلی و هم افزایی همه دستگاه‌ها بود که موجب شد کمبود‌های نیروی انسانی و ماشین آلات جبران شود.

وی گفت: در شرایط سخت تحریم و اقداماتی که دشمنان نظام علیه کشور اعمال کردند، نقش تشکلات و تعاونی‌های دامداری برای مبارزه با این بیماری و حفظ سلامت طیور بی بدیل بود که باید از زحمات آن‌ها به صورت ویژه قدردانی کرد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه بسیاری از مرغداری‌ها در حواشی روستا‌ها قرار دارند، گفت: بر این اساس، تولیدکنندگان اصلی طیور و تخم مرغ در کشور روستائیان و عشایر هستند و باید همواره برای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی آنان تلاش کرد.

وی افزود: صنعت طیور به مرحله‌ای رسیده است که می‌توانیم با یک کاربر به صورت کاملا ماشینی کل دامداری را مدیریت کنیم، اما همواره برای تامین امنیت زیستی باید مدیریت همه جانبه‌ای اعمال کرد.

انتهای پیام/ک

مراسم روز جهانی دامپزشکی در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.