نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در مراسم روز جهانی دامپزشکی بر لزوم توجه به پیشگیری و واکسیناسیون در صنعت دام و طیور تاکید کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، داود محمدی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در مراسم روز جهانی دامپزشکی گفت: توجه به پیشگیری و واکسیناسیون در کنترل بیماری‌های دام و طیور بسیار موثر است چراکه، پیشگیری کم هزینه، زود بازده و آثار عمیقتری دارد.

محمدی افزود: روزآمدی با علوم و فنون نوین موجب توسعه صنعت دام و طیور می‌شود.

سیده حمیده زرآبادی دیگر نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک هم در این مراسم گفت: اهمیت و جایگاه واکسیناسیون در تامین سلامت دام، تحقق امنیت زیستی و غذایی و ایجاد سلامت جوامع انسانی امری بدیهی است.

زرآبادی افزود: استان قزوین جایگاه مناسبی در تولید محصولات دامی دارد و علاوه بر تامین نیاز داخلی، نیاز مربوط به استان‌های دیگر را هم تامین می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: واحد‌های تولیدی نقش موثری در اجرای طرح واکسیناسیون دارند و همانطور که به واکسیناسیون توجه خاص داریم باید لایه‌ها و زنجیره‌های دیگر را نیز مد نظر قرار دهیم.

زرآبادی اضافه کرد: این لایه‌ها و زنجیره‌های تولید درخواست‌ها و خواسته‌هایی دارند که باید به آن‌ها توجه شود، چون آن‌ها سهم بزرگی در موفقیت طرح واکسیناسیون طیور دارند.

انتهای پیام/ک

مراسم روز جهانی دامپزشکی در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.