فرماندار شیراز گفت: غایبین سیل ۶ و ۵ فروردین ۹۸ در شیراز بازخواست می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدرضا امیری در جلسه تکریم و معارفه معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری شیراز گفت: حادثه سیل ۶ و ۵ فروردین امسال در شیراز رخدادی بود که کل کشور و استان فارس را اندوهگین کرد، اما اقدامات بی نظیر پس از این حادثه باعث تقویت حس اعتماد عمومی شد.

وی بیان کرد: اغلب مسئولان شیراز در رخداد سیل این شهر با احساس مسئولیت  برای کنترل اوضاع تلاش جهادی کردند، اما برخی مسئولان در این مدت حضور نداشتند و تماس نیز نگرفتند که به این موارد رسیدگی می‌شود.

امیری تصریح کرد: در یک روز حدود صد‌ها خودرو در سیلاب شیراز آسیب دیدند و ۲۱ نفر نیز جان خود را از دست دادند و رسیدگی و مدیریت این بحران با وجودی که همزمان سیل دوم نیز در روز ششم فروردین به وقوع پیوست، کار بسیار سنگینی را می‌طلبید.

فرماندار شیراز افزود: همزمان با رسیدگی به وضعیت آسیب دیدگان دروازه قرآن، اعلام شد که برخی نقاط شهر شیراز نیز دچار آبگرفتگی شده است.

وی ادامه داد: شیراز یکی از پنج کلانشهر کشور است که جمعیت این شهر حدود ۴۰ درصد کل جمعیت استان فارس بوده، و همین امر در حوزه‌های بسیاری نظیر گردشگری و کشاورزی دیده می‌شود.

امیری اضافه کرد: ظرفیت‌های عظیمی در کلان شهر شیراز وجود دارد که در این شرایط فرمانداری این شهرستان به عنوان مقر عالی دولت تاثیر خود را داشته و همه بخش‌های فرمانداری شیراز در مرکز مدیریت بحران این شهرستان است که باید به صورت فعال ساماندهی شود.

فرماندار شیراز اظهار کرد: امسال سالی پر فراز و نشیب بوده، زیرا وضعیت اقتصادی کشور نیز متاثر از این شرایط است و انتظار می‌رود که با وجود این مسائل، مدیران و کارکنان و روسای دستگاه‌های اجرایی شیراز نیز اوضاع را به بهترین وجه ممکن مدیریت کنند.

امیری تاکید کرد: در عرصه سیاسی امسال انتخابات مجلس پیش رو است و باید بدانیم که این موضوع حاشیه‌های متنوعی را با خود می‌آورد که باید درست مدیریت شود و در حوزه‌های دیگر از جمله بخش های اجتماعی، عمرانی و فرهنگی نیز مسایل زیادی وجود دارد که باید مدنظر همه مدیران شهرستان شیراز قرار گیرد و به آن‌ها رسیدگی شود.

محمد یوسف کاظمی معاون مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس نیز در این مراسم گفت: امسال سال سختی در خصوص مسائل داخلی و امور بین المللی پیش روی کشور است و دشمنان این ملت تلاش دارند مردم را در مقابل حکومت قرار دهند که با تلاش مسئولان و هوشیاری مردم این توطئه‌ها خنثی می‌شود.

گفتنی است، در این مراسم از تلاش‌های عزت الله جهانخواه معاون سابق برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری شیراز تجلیل و عبدالرسول حقیقی به عنوان سرپرست جدید این پست معارفه شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ت

غایبین سیل در شیراز مورد بازخواست قرار می گیرند

برچسب ها: فرماندار ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار