مدیر امور شعب بانک مسکن استان فارس گفت: نرخ سود تسهیلات ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده از ۱۸ درصد به ۹ درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی کمالی مدیر امور شعب بانک مسکن استان فارس بیان کرد: به متقاضیان تسهیلات ساخت مسکن در بافت فرسوده، در شهر‌های بزرگ ۵۰ میلیون تومان به ازای هر واحد، با نرخ سود ۹ درصد و در سایر شهر‌ها ۴۰ میلیون تومان به ازای هر واحد با نرخ سود ۹ درصد تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه متقاضیان می‌توانند از ۸ اردیبهشت ماه امسال برای تشکیل پرونده به شعب بانک مسکن مراجعه کنند، افزود: متقاضیان باید از اداره کل راه و شهرسازی معرفی نامه برای دریافت تسهیلات ساخت مسکن بافت فرسوده را دریافت کنند.

کمالی تصریح کرد: با توجه به اینکه امکان دارد مبلغ تسهیلات برای ساخت واحد مسکونی کم باشد بانک مسکن نیز تسهیلات ملی را در نظر گرفته که براساس آن به سازنده حرفه‌ای ۳۰ میلیون تومان و به سازندگان حرفه‌ای که براساس فناوری‌های نوین فرایند ساخت را دنبال کنند، ۵۰ میلیون تومان با نرخ ۱۸ درصد وام پرداخت می‌کند.

مدیر امور شعب بانک مسکن استان فارس ادامه داد: تسهیلات مورد اشاره در طول مدت ساخت واحد مسکونی به متقاضی پرداخت و محاسبه زمان ساخت نیز براساس تعداد واحد انجام می‌شود ببه نحوی که برای ۳۰ واحد حداکثر ۳۰ ماه زمان ساخت در نظر گرفته می‌شود.

کمالی با بیان اینکه زمان تقسیط بدهی، پایان زمان ساخت بوده و مدت باز پرداخت نیز ۱۰ ساله است، اضافه کرد: در گام اول پذیرش متقاضیان تا پایان خردادماه امسال انجام و به لحاظ تعداد تسهیلات پرداختی هیچ سقفی وجود ندارد.

وی اظهار کرد: هر استانی در گام اول پرداخت این تسهیلات، عملکرد بهتری داشته باشد، در گام دوم که مربوط به سه ماه بعدی است، اعتبارات بیشتری را دریافت می‌کند.

مدیرامور شعب بانک مسکن استان فارس تاکید کرد: مصوبه کاهش نرخ سود تسهیلات ساخت واحد مسکونی در بافت فرسوده، فرصت بسیار مناسبی است تا زمینه نوسازی و بهسازی این بافت‌ها فراهم شود.

انتهای پیام/ت

کاهش سود تسهیلات ساخت در بافت فرسوده به نصف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار