سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله الاعظم امروز صبح از سی ودومین نمایشگاه بین المللی کتاب بازدید کرد.

به گزارش حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله الاعظم (ارواحنا فداه) صبح امروز (یکشنبه) از سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب بازدید و با سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کرد.

سید عباس صالحی در این دیدار با اشاره به افزایش یازده درصدی میزان تراکنش‌‌ها در سال جاری به مدت مشابه سال قبل در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: فضای اجتماعی ایران فضای غیرقابل پیش‌بینی است و مردم ایران و جامعه ایران در نوع خود خاص و کم نظیر هستند.
 
وی با بیان اینکه به دلیل گرانی اخیر کاغذ، هزینه چاپ کتاب بالا رفته است، افزود: اینکه ملت ایران علی رغم تمام فشارهای اقتصادی همچنان تمایل به خرید کتاب و مطالعه آن را دارند نشان از سرمایه اجتماعی مردم ایران است.
 
صالحی فضای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را یک فضای دیپلماسی و متفاوت از فضای دیپلماسی سیاسی دانست و گفت این نمایشگاه کتاب خط ارتباطی مهمی برای مبادله فرهنگی است.
 
وی ابراز امیدواری کرد: تاثیر نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران زمینه ساز حرکت چندضلعی از نظر فرهنگی است که در نهایت به اقتصاد نشر کمک می کند.
 
صالحی همچنین محیط نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را فضای مناسبی برای خانواده‌‌ها دانست و حضور خانوادگی در این نمایشگاه کتاب را بهترین  فرصت برای کاهش گسست فرهنگی بین نسل‌‌های مختلف درون خانواده‌‌ها عنوان کرد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین تاثیر نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و مطالعه در نسل آینده را یک بحث جدی دانست و از آن به عنوان مسیر سلامت فرهنگی یاد کرد.

 

بازدید سردارجعفری از سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

 

بازدید سردارجعفری از سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

بازدید وزیر ارشاد از کارنامه نشر ایران ۹۷

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از غرفه کارنامه نشر ایران در بخش ناشران بین الملل، غرفه موسسه فرهنگی امام هادی یمن و ناشران الکترونیک بازدید و سپس به بخش آثار الکترونیک رفت و در این بین با ناشران گفت و گو کرد.

در جریان این بازدید یکی از ناشران درخصوص گرانی کاغذ از وزیر درخواست رسیدگی کرد و گفت: ما ناشران در شرایط سختی قرار داریم و شما قول بدهید تا به این موضوع رسیدگی می کنید که وزیر در پاسخ گفت حتما این موضوع رسیدگی خواهد شد.

ناشران الکترونیک از وزیر ارشاد برای حمایت بیشتر از این بخش در کنار ناشران سنتی را خواستار شدند.

بازدید سردارجعفری از سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

 

بازدید سردارجعفری از سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

گفتنی است سی‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن توانستن است» از ۴ تا ۱۴ اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

بازدید مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه الله الاعظم از سی ودومین نمایشگاه بین المللی کتاب 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.