مدیرکل آموزش و پرورش لرستان از پی‌گیری جدی وزارت‌خانه برای اختصاص سهمیه ویژه به کنکوری‌های سیل‌زده خبر داد و گفت: سیل فروردین‌ماه خسارات بالایی به مدارس و فضا‌های آموزشی لرستان وارد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، رضا زینی‌وند مقدم ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان از پیگیری جدی وزارت‌خانه برای اختصاص سهمیه ویژه به کنکوری‌های سیل‌زده خبر داد و گفت: امسال آزمون مقاطع تحصیلی مختلف شهر‌های سیل‌زده لرستان از یکم تا ۳۱ تیرماه بنا به برنامه زمان‌بندی‌شده برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان اظهار کرد: سیل فروردین‌ماه خسارت بالایی به مدارس و فضا‌های آموزشی لرستان وارد کرد.

وی افزود: در همان روز‌های نخست اقدامات امدادرسانی و اسکان اضطراری دانش‌آموزان و فرهنگیان انجام شد، ضمن اینکه احصاء و برآورد خسارات نیز در طول این مدت صورت گرفت.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان از آسیب جدی سیل به ۸۷ مدرسه استان خبر و ادامه داد: همچنین سیل اخیر موجب خسارت جزئی همچون ورود گل‌ولای به ۵۰۰ مدرسه و از بین رفتن تجهیزات آموزشی ۱۳۹ مدرسه در شهر‌های سیل‌زده لرستان شد.

زینی‌وند مقدم بیان داشت: وزارت آموزش‌وپرورش در همین راستا ۱۰۰ کانکس، ۵ هزار میز و نیمکت، ۲۴ هزار جلد کتاب درسی و اختصاص ۵ میلیارد تومان جهت اصلاح سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس را به مناطق سیل‌زده استان ارسال کرد.

وی با اشاره به برگزاری اردوی علمی آموزشی برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم مناطق سیل‌زده استان افزود: این اردوی آموزشی هم‌اکنون با حضور ۱۰۰ معلم برجسته استان تهران در حال برگزاری است.

زینی‌وند مقدم بر ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز جهت کمک به احداث مدرسه در مناطق سیل‌زده تأکید و تصریح کرد: به همین منظور روز نهم اردیبهشت‌ماه همایشی با حضور ۳۰۰ خیر مدرسه‌ساز سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/پ

امداد رسانی در مناطق سیل زده لرستان

برچسب ها: سیل ، کنکور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.