تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا با هدف به زانو درآوردن اقتصاد این کشور از امروز یکشنبه اجرایی می‌شود.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، آمریکا امروز یکشنبه در اقدامی خصمانه با هدف کنار زدن نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، از قدرت و به زانو درآوردن اقتصاد این کشور، تحریم‌های نفتی خود را اجرایی می‌کند.

بر اساس این گزارش،  از ساعت ۱۲ شب (۴:۰۰ صبح به وقت گرینویچ) تحریم‌های نفتی اجرا می‌شود و شرکت‌های آمریکایی حق خرید نفت را از شرکت ملی نفت ونزوئلا (PDVSA) یا هر یک از شعب آن نخواهند داشت. هیچ نهاد خارجی نیز حق استفاده از سیستم بانکی آمریکا را به منظور تأمین طلای سیاه از ونزوئلا نخواهد داشت.

این موضوع یکی از اقدامات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به منظور سرنگونی دولت ونزوئلا به نفع خوان گوایدو، رهبر مخالفان این کشور، به شمار می‌رود که خود را «رئیس جمهور موقت» این کشور معرفی کرده است.  

واشنگتن روز جمعه خورخه آرئاسا، وزیر امور خارجه ونزوئلا، را از سیستم مالی بین المللی (دلار) حذف کرد. وزارت خزانه‌داری آمریکا دارایی‌های احتمالی آرزا را در این کشور به حالت تعلیق درآورد و این دیپلمات ونزوئلایی را در فهرست سیاه تحریم‌های مالی قرار داد.

ونزوئلا اواخر سال ۲۰۱۸ روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت به آمریکا صادر می‌کرد. سه چهارم از درآمد نفتی ونزوئلا را مشتریان آمریکایی آن تأمین می‌کردند. سیتگو پترولیوم، شرکت تابعه شرکت ملی نفت ونزوئلا در آمریکا، از پالایشگاه‌ها و خطوط لوله انتقال نفت در خاک این کشور برخوردار است و هزاران پمپ بنزین در آمریکا علامت تجاری سیتگو را دارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ونزوئلا ، آمریکا ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار