رئیس شورای اسلامی همدان گفت :مرحله اول پل سردار شهید همدانی تا اخر شهریور ماه امسال به بهره برداری خواهد رسید .

افتتاح فاز اول پل سردار شهید همدانی در شهریور ماه امسالبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان:کامران گردان، رئیس شورای با توجه به بازدید‌های اعضای شورای اسلامی همدان در نشست خبری با اصحاب رسانه و بمناسبت هفته شورا‌ها با اشاره به اینکه کارهای اجرای  ۲۰۰ پروژه عمرانی انجام شده است  افزود: ۱۲ میلیارد تومان هم بدهی ساخت پل سردار شهید همدانی بود که خوشبختانه پرداخت شد.

وی با اشاره به اتمام کار فاز دوم پل غدیر ادامه داد:فاز دوم پل غدیر هم تا اخر شهریور ماه امسال به بهره برداری خواهد رسید .

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با گرامیداشت فرارسیدن روز شورا‌ها بیان کرد: عمق تفکر نظام، مردم سالاری است از این رو از سال ۷۸ شورای اسلامی در شهر و روستا ایجاد شد.

گردان با بیان اینکه  خدمت در دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان افتخار است افزود :سیاست‌گذاری شورا در سال‌های اخیر به نحو احسن انجام شده و شاهد تحول خوبی در مدیریت شهری بودیم .

رییس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه در اداره امور شهری از نظرات و ایده‌های مردمی استفاده می‌شود، گفت: در زمینه فرهنگی وظایفی برای شهرداری‌ها مشخص و تعریف شده که می‌توان به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اعزام به اردو‌های راهیان نور، تجلیل از خانواده‌های شهدا و جانبازان ایجاد کتابخانه‌ها نصب تمثال شهدا در سطح شهرتشکیل شورای اجتماعی محلات و انتقال مشکلات مردمی به مسئولان اشاره کرد.

وی با اشاره به موضوع ریز پروژه‌ها اظهار داشت:دراین خصوص یک طرح کلی وجود دارد که طرح جامع شهر است و یکی از طرح‌های تدوین شده پیاده راه خیابان‌ها است، اما باتوجه به مشکلاتی که برای تردد اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها به وجود می‌آید تصمیم بر این شد که حدود ۱۰۰ متر از خیابان‌ها پباده راه شود و مابقی برای تردد خودرو‌ها باقی بماند.

وی به تلاش برای ایجاد نشاط اجتماعی در شهر اشاره و خاطرنشان کرد: مشارکت در برپایی جشن‌ها و راهپیمایی‌های عمومی، ساخت المان‌های مختلف از اولویت های مدیریت شهری در همدان است .

گردان توسعه و افزایش سرانه فضای سبز در همدان را از برنامه های شهرداری و شورای شهر دانست و گفت: دو بوستان  در منطقه حیدره و اکباتان به فضای سبز شهری افزوده می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر همدان افزود: در سال‌های گذشته سعی شد آبیاری فضای سبز از آب شرب جدا شود و از گونه‌های بومی شهر همدان با میزان آب مورد نیاز کمتر استفاده شود.

گردان گفت: سایت موزه میدان امام (ره) تا مدت 2 ماه احداث خواهد شد و 20 میلیارد ریال بودجه برای احداث این سایت اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: این سایت با مشارکت میراث فرهنگی، مسکن و شهرسازی و شهرداری همدان احداث می شود وعملیات عمرانی این سایت توسط شهرداری همدان انجام خواهد شد.

گردان یادآور شد: اعتبار 20 میلیارد ریالی از بودجه بازآفرینی قرار است از مسکن و شهرسازی به شهرداری پرداخت شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد شورای اسلامی شهر همدان هم با اشاره به اینکه در مبدأ گردشگری تبلیغات نداریم ادامه داد: گردشگری که به همدان می‌آید مقصد نهایی را جایی دیگر تعریف کرده است به همین دلیل بودجه آن را در سال ۹۸ دیدیم که تبلیغات مناسبی داشته باشیم.

قراباغی با بیان اینکه بافت تاریخی و بازار ما نیز مغفول مانده است خاطرنشان کرد: یک‌میلیارد تومان برای مطالعات آن در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های پارک ولایت در حال انجام است گفت: برای سایت سد اکباتان نیز برنامه‌ای دیده شده است.

قراباغی اظهار کرد: برای کسبه‌ای که در بافت سنتی به مرمت جداره‌ها بپردازند و در سیما و منظر شهری به کمک مدیریت شهری بیاید، عوارض رایگان است.

انتهای پیام/ج

فاز اول پل سردار شهید همدانی در شهریور ماه امسال افتتاح می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.