مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: طرح وارثین ویژه دانش‌آموزان و طرح سدید ویژه دانشجویان و طلاب در استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: طرح وارثین ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر پایه نهم و دهم و طرح سدید نیز برای دانشجویان و طلاب مددجو در ۶ ترم آموزشی برنامه ریزی شده است.

وی، هدف از اجرای این ۲ طرح فرهنگی را ارتقاء سطح آگاهی نوجوانان و جوانان مددجوی کمیته امداد از معضلات اجتماعی و تقویت مبانی فرهنگی شان عنوان کرد و افزود: ترم اول این طرح با حضور ۲ هفته‌ای مددجویان در مشهد مقدس و ۵ ترم دیگر به صورت مجازی در استان برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد گیلان، با اشاره به اینکه پارسال این طرح برای ۲۹ هزار و ۳۱۶ نفر از نوجوانان و جوانان مددجوی کمیته امداد گیلان در قالب اجرای برنامه‌های فرهنگی ۸۲ میلیون و ۸۷۳ هزار تومان هزینه اجرا شده است، افزود:در این طرح برای دانش آموزان اردو‌های زیارتی و سیاحتی درون و برون استانی و استفاده از برنامه‌های آموزشی در کانون‌های فرهنگی سیار و دائم کمیته امداد هم در نظر گرفته شده است.

عباس اهرابی گفت: اجرای طرح نظام جامع آموزش خانواده یکی از برنامه‌های مهم این نهاد برای کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه است.

وی، به اجرای طرح شوق زیارت و اعزام مددجویان زیرپوشش کمیته امداد گیلان به مشهد مقدس، عتبات عالیات و پیاده‌روی اربعین ویژه دانشجویان و طلاب اشاره کرد و گفت: پارسال ۵ هزار و ۴۹۵ مددجوی گیلانی از این برنامه‌های زیارتی - فرهنگی کمیته امداد بهره‌مند شدند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان تصریح کرد: ۱۰ هزار و ۵۵۴ دانش‌آموز و ۲ هزار و ۱۵۲ دانشجو گیلانی زیر پوشش این نهاد مردمی هستند.

 

انتهای پیام/م.ع

طرح‌های وارثین و سدید در گیلان به اجرا درآمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.