صادقی از ثبت ۱۱ هزار شکایت از خودروسازان در سال گذشته خبر داد و گفت: ۸۰۰۰ پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

۸۰۰۰ شکایت خودرویی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شدبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یدالله صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از ثبت حدود ۱۱ هزار شکایت از خودروسازان و واردکنندگان خودرو در سال گذشته خبر دادو گفت: از این تعداد ۸۰۰۰ پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی افزود: به عبارت دیگر شاکیان می‌گویند همه یا بخشی از پول خودروی مورد نظر خود را پرداخت کرده‌اند، اما شرکت‌ها در تحویل خودرو‌های پیش‌فروش شده تأخیر دارند و در مواردی حتی شرکت‌های خودروساز یا واردکننده گفته‌اند خودرویی برای تحویل به خریداران ندارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران تصریح کرد: از شکایات انجام شده کار ۳۰۰۰ پرونده نیز در کمیته حل اختلاف نهایی شده است؛ یعنی از شرکت مورد نظر خسارت دریافت کردند، یا شاکی با شرکت مربوطه به تفاهم رسیدند و یا شکایت آنها مبنا و اساس نداشته است.


بیشتر بخوانید: توسعه صادرات غیر نفتی، کابوسی بی پایان 


صادقی اظهار کرد: در پرونده‌هایی که در آنها کمیته حل اختلاف نتواند اختلاف شاکی و شرکت را برطرف کند و یا یکی از طرفین نسبت به رأی کمیته ایراد داشته باشد، پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی فرستاده می‌شود.

وی افزود: در این میان حدود ۸۰۰۰ شکایت محق بوده، اما کمیته حل اختلاف نتوانسته رأیی صادر کند که نظر خریدار و خودروساز یا واردکننده را تأمین کند که پرونده آنها به تعزیرات حکومتی فرستاده شده است.

انتهای پیام/

ثبت ۱۱ هزار شکایت از خودروسازان و واردکنندگان خودرو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مالباختگان
۱۲:۰۱ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
واقعاٌ شرم آوره با اين افزايش بي رويه قيمت كارخانه در سال 99 با توجه به كاهش دلار در زمستان 99 حال به حاي اينكه قيمت كارخانه را پايين بياورند براي ثابت نگهداشتن قيمت هم اعتراض دارند . و ميگويند تا آخر بهمن قرعه كشي بايد حذف شود و قيمتها طوري باشد كه هم مصرف كننده و هم توليد كننده راضي باشد . خيالتون راحت مصرف كننده اصلا راضي نيست و توليد كننده هم به اندازه كافي بالا برده . لطفاٌ رحم داشته باشيد و خودروي ما را كه يكساله ثبت نام كرديم و تا حالا كلي متضرر شديم را با توجه به كاهش دلار كه در فصلهاي پيش بالا برديد حالا لطفاٌ پايين آورده و تحويل دهيد و بيش از اين با روح و روان و زندگيمان بازي نكنيد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
سلام چرا كسي جلوي زورگويي خودروسازان را نمي گيرد؟ اگر شوراي رقابت امسال قيمت گذاري بيرحمانه فصلي را انجام نمي داد خودرو سازان اينقدر طمع نمي كردند و به مردم بيچاره ستم وارد نمي شد . با وجود اينكه بطور چشمگير قيمت كارخانه خودرو بالا رفته و در صورتيكه با توجه به كاهش دلار قيمت زمستان بايد كاهش مي يافت هم ثابت ماند. باز خودرو سازها اعتراض دارند كه چرا قيمت بالا نرفته واقعاً متاسفيم براي خودمون كه ايراني هستيم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
سلام حالا كه هرچقدر دلتون خواست خودرو ها را گران كرديد و اكنون با توجه به كاهش دلار قيمت زمستان 99 را پايين نياورديد حداقل اين فرصت را بدهيد كه ماشين را تعويض كنيم . مثلا من پژو پارس ثبت نام كردم ولي مي خوام با 206 تعويض كنم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۹ دی ۱۳۹۹
سلام اگرجناب شيوا سخنراني 20 آبان خود را بخاطر داشته باشند كه فرمودند با كاهش دلار صد در صد قيمت كارخانه ايران خودرو و سايپا كاهش پيدا مي كند . حال اين گوي و اين ميدان ببينيم با اين كاهش زياد دلار قيمت بهمن 99 چه مي شود ؟؟؟
آخرین اخبار