مراسم روز جهانی ماما با تقدیر از ۷۰ فعال برتر استانی و ملی برگزار شد.

تقدیر از ۷۰ فعال برتر استانی و ملی/عنوان برتر ملی برای دو ماما و یک بیمارستان استان فارس

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، شفیعی رئیس اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به برگزاری مراسم روز جهانی ماما با تقدیر از ۷۰ فعال برتر استانی و ملی، گفت: در این مراسم از برترین‌های رشته مامایی و شبکه‌های موفق در ارتقا سلامت مادران و ترویج زایمان طبیعی تجلیل شد.

وی با بیان این که یکصد سال از آموزش آکادمی مامایی می‌گذرد، ادامه داد: پنج سال از ترویج زایمان طبیعی می‌گذرد و دانشگاه علوم پزشکی شیراز با فعالیت‌های گسترده علمی موفقیت‌های چشمگیری در این عرصه داشته است.

شفیعی عنوان برتر ملی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بین دانشگاه‌های کشور را باتوجه به شاخص‌های علمی وزارت بهداشت را از جمله این موفقیت‌ها عنوان کرد و گفت: در جشنواره ملی ترویج زایمان طبیعی سه بیمارستان حضرت زینب (س)، شوشتری، تامین اجتماعی عنوان برتر را کسب کردند.

وی همچنین افزود: بیمارستان حضرت زینب (س) عنوان شایسته لوح تقدیر بیمارستان‌های برتر کشور در ترویج زایمان طبیعی و ارتقا شاخص‌های مرتبط با زایمان و مرگ ومیر را نیز کسب کرده است.

نسرین بهمنی که عنوان مامای برتر کشور را کسب کرده است درباره علت موفقیتش گفت: حدود ۲۳ سال است در شهرستان مرودشت مشغول فعالیت هستم و با هدف قرار دادن کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان ما تلاش‌های گسترده‌ای در شهرستان مرودشت داشتیم که فعالیت‌های به جا و به موقع آموزشی، بهداشتی و درمانی باعث شده که ما درسال‌های اخیر شاهد مرگ مادری نباشیم.

فرانک رویین تن هم که عنوان مامای برتر کشور را کسب کرده درباره علت این عنوان بیان کرد: راه اندازی اولین مرکز زایمان فیزیولوژی در استان فارس، مدرس زایمان فیزیولوژیک کشور، ارزیاب کشوری مامایی، پژوهش و ارایه مقاله به مجله‌های داخل و خارج کشور در زمینه تحول سلامت و کاهش سزارین از جمله فعالیت‌هایی است که باعث کسب این عنوان شده است.

انتهای پیام/چ

مراسم روز جهانی ماما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار