رخشانی مهر گفت: در سیل اخیر کشور بیش از ۱۴۰۰ مدرسه تخریب شدند و تمام آنها تا مهر ۹۹ تحویل داده می‌شوند.

رخشانی مهربه گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در همایش ملی خیرین مدرسه ساز برای کمک به مناطق سیل زده که عصر امروز در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، اظهار کرد:ایران جز پهنه های سیل و زلزله خیز است، و همزمان با سیل ایران در آمریکا هم سیل به وقوع پیوست و آنها نتوانستند مدیریت بحران مناسبی داشته باشند تا حدی که وقتی پمپئو از کمک به سیل ایران صحبت کرد رسانه های دنیا او را مورد هجمه قرار دادند.

وی بیان کرد: عمده آسیب به مدارس بر اثر آبگرفتگی و گل و لای وارد شده به بودند و خسارات سازه‌ای به طور آوار شدگی نبود و فقط دیوارها آسیب دیدند.

مدارس آسیب دیده در لیست تخریب بودند

رخشانی مهر با اشاره به اینکه ۱۴۸۰ مدرسه دچار آسیب شدند که برخی از آسیب ها کلی و برخی جزئی بودند، گفت: کل رقم خسارات برای آسیب جزئی و ملی ۴۴۰ میلیارد تومان بوده است و اغلب این مدارس دچار آسیب دیدگی پیش از این در لیست تخریب بودند اما به دلیل مشکل فضای آموزشی مورد استفاده بودند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: تا مهر ۹۸ برای مدارس کوچک و تا مهر ۹۹ برای مدارس بزرگ نیازهای حداقلی را برای دانش آموزان در نظر می‌گیریم و توصیه های وزیر بر این است که به طور جهادی در بازسازی و نوسازی مدارس اقدام کنیم.

وی از فعالیت‌های خیر مدرسه ساز عباس مصلی نژاد که تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان برای مدرسه سازی هزینه کرده است، تجلیل کرد.

وی ادامه داد: برای ساختمان هایی که به عنوان پایگاه امداد و نجات بودند چهار دسته بندی در نظر گرفته شد که مراکز درمانی در درجه اول و مدارس در درجه دوم تحت عنوان ساختمان‌های با اهمیت زیاد قرار گرفتند.

رخشانی مهر بیان کرد: در زلزله و سیل اخیر، مدرسه پایگاه امداد و نجات بود و همین عامل باعث شد برای راه اندازی مدارس از ۱۷ فروردین ماه به بعد مجبور به استفاده از کانکس شویم.

وی بیان کرد: عمده آسیب به مدارس بر اثر آبگرفتگی و گل و لای وارد شده به مدارس بودند و خسارات سازه ای به طور آوار شدگی نبود و فقط دیوارها آسیب دیدند که البته برای جلوگیری از آسیب به دیوارها هم برنانه هایی داریم هرچند که هزینه بر باشد.

انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار