فعالیت بیش از ۳ هزار مکان ورزشی آموزش و پرورش در کشور

معاون دفتر تربیت بدنی و فضا‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در راستای توسعه ورزش فرهنگیان و دانش آموزان ۳ هزارو ۳۲۰ مکان ورزشی آموزش و پرورش در کشور فعال هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عباس حاجی زاده، معاون دفتر تربیت بدنی و فضا‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش در افتتاحیه المپیاد ورزشی فرهنگیان استان اردبیل با بیان اینکه امیدواریم این گونه از رقابت‌ها در میان فرهنگیان دیگر استان‌ها نیز تسری پیدا کند، گفت: یک جامعه سالم نیاز به نیرو‌هایی دارد که از لحاظ جسمی و روحی سلامت کامل داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه متولی خاصی ورزش فرهنگیان را عهده دار نبود این بخش در رکود به سر می‌برد، تصریح کرد: با دستور مقام عالی وزارت مبنی بر ایجاد شادی و نشاط در میان فرهنگیان در آذرماه ۹۷ دستورالعملی با رویکرد ورزش فرهنگیان به استان‌ها ابلاغ شد.

معاون دفتر تربیت بدنی و فضا‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش به ورزش در بین بانوان فرهنگی تاکید کرد وگفت: بانوان علاوه بر جایگاه اجتماعی و نقش‌های مختلف در خانه و محل کار نیاز به تحرک و پویایی زیادی دارند که در این دستورالعمل به این امر پرداخته شده است.

حاجی زاده در ادامه توجه به کمی و کیفی بودن فعالیت‌های ورزشی، ایجاد فرصت برای مشارکت ورزشی فرهنگیان، توسعه زیر ساخت‌های ورزش فرهنگیان و ... را از جمله رویکرد‌هایی دانست که معاونت تربیت بدنی و سلامت در راستای دستورالعمل ابلاغی در پیش گرفته است.

وی با اشاره به توجه ویژه معاونت تربیت بدنی به " سلامت مدار" اظهارداشت: سند ملی سلامت در حال تنظیم شدن هست که در این سند توجه ویژه‌ای به ورزش کارکنان دولت شده است.

معاون دفتر تربیت بدنی و فضا‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش همچنین از راه اندازی سایت ورزشی برای فرهنگیان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و بیان کرد: فرهنگیان خواهند توانست با مراجعه به این سایت وضعیت جسمانی خود را ارزیابی کرده و مشاوره ورزشی و تغذیه خود را دریافت نمایند.

حاجی زاده در بخش دیگری از سخنانش صدور شناسنامه سلامت فرهنگیان، توسعه ورزش‌های همگانی، اجرای جشنواره‌های ورزشی همگانی را از جمله اولویت‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت عنوان کرد.

انتهای پیام/ح

راه اندازی سایت ورزشی برای فرهنگیان

برچسب ها: فرهنگیان ، المپیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.