مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: نشاط و شادابی و ایجاد فضای پویا و پر جنب و جوش در مدارس یکی از اولویت های آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در آیین تجلیل از برترین های حوزه تربیت بدنی استان اردبیل با بیان اینکه حوزه تربیت بدنی کشور در سال های اخیر روند رو به رشد و شکوفایی را در پیش گرفته اظهار داشت: نه تنها در سیاست های ابلاغی کلی نظام جمهوری اسلامی به ورزش تاکید شده بلکه برای بیان اهمیت موضوع در حوزه آموزش و پرورش یکی از ساحت های سند تحول بنیادین با عنوان ساحت بدنی و زیستی به این موضوع اختصاص پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه نشاط و پویایی در دانش آموزان، انرژی مثبت را به خانواده آنان انتقال می دهد، خاطر نشان ساخت: با اجرای برنامه هایی چون المپیاد ورزشی درون مدرسه ای، نرمش صبحگاهی، حیاط پویا و غیره زمینه برای تحرک بخشی در مدارس ایجاد شده و منجر به هدایت دانش آموزان به سمت ورزش خواهد شد.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل شاخص اصلی یک زندگی بانشاط و با کیفیت در دنیا تحرک و پرداختن به تربیت بدنی می باشد.

ناصری افزود: آموزش و پرورش نیز در سال های اخیر حوزه تربیت بدنی و سلامت را مورد توجه ویژه قرار داده است بطوریکه برنامه های این حوزه بدون توقف در حال برگزاری است.

وی با این عنوان که در برنامه ششم توسعه 27 صدم درصد از مالیات ارزش افزوده، 20 درصد از عوارض سیگار به توسعه تربیت بدنی مدارس اختصاص پیدا کرده است، خاطر نشان ساخت: 23 فضای ورزشی در استان اردبیل سالیان سال نیمه تمام رها شده بود که در سایه همین مصوبه مجلس شورای اسلامی تا نیمه 98 به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/ح

توسعه تربیت بدنی مدارس استان اردبیل

برچسب ها: آموزش و پرورش ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.